'succession' a la vida real (2)
Els Redstone, 'la família Paramount'
Són menys coneguts pel cognom que per l'empresa, el segon estudi més antic de Hollywood, però els abusos verbals i les vexacions en públic de Sumner Redstone, el patriarca, cap als seus fills i la seva manera de gestionar el negoci fan recordar el protagonista de la sèrie d'HBO
La dinastia de Rupert Murdoch
Summer Redstone, accionista mayoritario del imperio Paramount hasta su muerte, rodeado de periodistas /
Un magnat colèric i decadent que insulta els seus fills en públic i no hi confia per passar-los el relleu. Un imperi mediàtic que es desploma i una tecnològica que apareix com un bot salvavides enverinat. Sexe com a símbol de poder, baralles entre germans, la invalidesa del pare... Es tracta dels Redstone, menys coneguts pel seu cognom que per la seva empresa: la Paramount, el segon estudi més antic de Hollywood, fundat el 1912. Però si aquest relat sembla sortit del guió de l’aclamada sèrie Succession (HBO) és perquè aquesta ficció també és un acurat retrat dels llums –i sobretot les ombres– d’aquestes fortunes familiars forjades al segle passat que entren en col·lisió no només amb la manera de fer negocis, sinó també amb els valors i la cultura corporativa dels nostres dies.
La seva última millor obra
De Succession es va dir que estava fonamentalment inspirada en Rupert Murdoch, artífex de News Corporation, un conglomerat que inclou The Wall Street Journal als EUA i The Times al Regne Unit, i propietari també de Fox News. En el cas dels Redstone i la Paramount, però, a més del nombre de ficcions amb què han entretingut el públic en l’últim segle (El Padrí, Indiana Jones i Titanic, entre altres), la seva última millor obra és una en què han sigut protagonistes i no productors: el llibre Unscripted: La épica batalla por un imperio mediático y el legado de la familia Redstone, un explosiu relat de no-ficció en què els periodistes de The New York Times James B. Stewart i Rachel Abrams esbudellen els afronts familiars d’aquesta saga.
Sumner Redstone, accionista majoritari de l’imperi fins que es va morir, era conegut pels seus abusos verbals i vexacions públiques als seus dos fills, com Logan Roy a Succession. Tant és així que el seu primogènit, Brent, va acabar per desentendre’s d’ell i de tots els negocis familiars. Es va comprar un ranxo aïllat (com Connor Roy) i ni tan sols va tornar per al funeral del seu pare.
En canvi, la seva filla, Shari, sí que va acudir al seu auxili al final dels seus dies quan, vell i malalt, no podia caminar ni parlar ni dirigir l’empresa. Sumners es va recloure a la seva mansió amb només dues persones de confiança que suposadament estaven contractades per cuidar-lo i assistir-lo. Però, segons el llibre dels periodistes de The New York Times, la filla va començar a sospitar que estaven mirant d’aprofitar-se del seu pare i apoderant de l’empresa.
Quan es va assabentar del complot, Shari va decidir enviar-hi el seu fill per esbrinar què passava. Tampoc és que els nets tinguessin oportunitat de desenvolupar gaire afecte cap a l’avi; al contrari, Sumner es passar fins a l’últim alè presumint de faldiller per les catifes vermelles, i algunes d’aquestes noies havien sigut prèviament la parella dels seus nets.
Va fer córrer la llegenda a Hollywood que era l’home que li aixecava les nòvies als seus nets, i això li agradava. Però en el llit de mort, Shari va tornar, va mirar de mantenir el control de l’empresa, d’aconseguir el reconeixement professional i l’afecte del pare. Malgrat tot això, el llibre explica que després de la mort del patriarca, Shari, com Shiv Roy, va preguntar a un dels consellers més pròxims del seu pare: "¿Creus que de veritat em va estimar?". Al capdavall, ni tan sols va aconseguir aquesta certesa.
Fusió sorpresa
A Shari li va arribar un dels moments més Succession fa encara no unes semanes quan, al juliol, es va anunciar la fusió de l’estudi Paramount amb Skydance, una productora de nova generació, que a més de cine fa videojocs.
Notícies relacionadesDavid Ellison, de 41 anys (que podria ser equivalent al guru techie Lukas Matsson de la sèrie d’HBO), és fill del multimilionari de la tecnològica Oracle, diners amb què va fundar Skydance el 2006. De mica en mica va anar entrar a la Paramount, col·laborant en la producció de pel·lícules tan taquilleres com Top Gun 2: Maverick, Missió impossible: Protocol fantasma i Star Trek: En la foscor.
Aquesta injecció econòmica salvavides arriba enmig d’un tumultuós canvi de lideratge: l’últim director general va ser substituït per una oficina del CEO, una estranya fórmula de directiva de tres caps que també van provar els tres germans de Succession, Kendall, Roman i Siobhan Roy – sense èxit–. Canviarà fins i tot de nom: ara es dirà New Paramount, cosa que deixarà la vella Paramount en una mena de relíquia vintage. És el final de dècades de regnat a Hollywood dels Redstone, amb la família escampada, els valors obsolets i els diners en mans d’una incerta deriva tecnològica.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La transformació de la ciutat La plaça de les Glòries entra en la recta final de la seva metamorfosi
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer
- PREMIER LEAGUE El City guanya i l’afició demana a Guardiola en català que segueixi
- El repte de la dependència Les filles carreguen més amb la cura dels avis
- LLIGA F (1-8) El Barça torna a lluir-se contra el Madrid CFF en un duel amb polèmica
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Benestar a les empreses Lideratge, la clau de la salut mental a la feina
- Multimèdia | Guerra a Israel i Gaza: així evoluciona el conflicte
- 1,5 petabytes per emetre la Copa Amèrica de vela
- Premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial. El procés La sostenibilitat, en l’adn de les empreses