Una excèntrica curiositat
A diferència d’altres pel·lícules de Luc Besson Dogman és incatalogable. Canvia de direcció, tracta tons i gèneres diversos. No és predictible. El seu protagonista és únic. El guió pot ser un cúmul de despropòsits i exageracions, però funciona: la història d’un jove maltractat des de petit que va viure anys en una gàbia de gossos, ara els seus companys inseparables. Sembla la reedició de L’infant salvatge, tot i que amb gossos en comptes de llops.
Però Besson, a través del camaleònic Caleb Landry Jones, crea un personatge encara més singular. Jones no té terme mitjà: o contingut o histriònic. "Et disfresses, és el que fas quan no saps qui ets", li diu a la psiquiatra que el tracta després de ser detingut. El tema del travestisme apareix a poc a poc, com en una realitat paral·lela dins del relat. "Els gossos tenen totes les virtuts de les persones sense els seus vicis", li deixa anar en una altra conversa. I més: de nen va ser salvat pel maquillatge i el verb (William Shakespeare). Ell no es queixa malgrat anar en cadira de rodes i aixecar-se de tant en tant amb l’ajuda d’aparells ortopèdics. Triomfa en un local de transformisme imitant Marlene Dietrich i Édith Piaf. Els gossos l’estimen com els pingüins al malvat de Batman. Personatge curiós, film excèntric, proposta notable.
Notícies relacionades‘Dogman’
Luc Besson (Estrena: 2/8/2024)
- Una ‘Marató’ d’emocions
- Ciria vol presidir el Barça per "canviar les coses"
- Eltex digitalitza la instal·lació de projectes solars
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
