Guédiguian, fidel al seu món

Una imagen de Que la fiesta continúe /
En un moment d’evident (i alarmant) uniformitat narrativa i estètica en la comèdia (pura o dramàtica), resulta curiosa i, d’alguna manera, admirable la fidelitat del director marsellès Robert Guédiguian al cine que ha fet durant tota la vida. Els temps canvien, les coses també canvien, però el director de Marius y Jeannette (1997) i ¡Al ataque! (2000) segueix fidel als temes (i a la manera de tractar-los), a la seva manera d’entendre i abordar el compromís polític en el cine, a l’escenari de les seves històries (Marsella, la seva ciutat), al tipus de personatges i als seus actors fetitxe, Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin i Gérard Meylan. A Que la fiesta continúe la primera encarna una infermera que, a punt de jubilar-se, es replanteja la seva vida: la relació amb la seva nombrosa família i la seva vida dedicada a ajudar els altres. En paral·lel, torna a enamorar-se.
És innegable la (aparent) facilitat amb la qual Guédiguian presenta i orquestra els personatges de les seves pel·lícules. Els descriu amb claredat, i amb també claredat explica els seus conflictes i els llaços pels quals estan units. En aquesta pel·lícula tot flueix amb naturalitat i s’alimenta de l’evident i càlid afecte del director (també dels actors) cap als personatges. Aquesta és la seva principal virtut. Es gira una mica en contra seu, això sí, certa tendència del cineasta al didactisme, especialment quan posa el focus en la dimensió política de la història.
Notícies relacionades‘Que la fiesta continúe’
Robert Guédiguian (Estrena: 25/7/2024)
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- Justificacions L’Opus Dei respon a les denúncies d’abusos de la docusèrie de Mònica Terribas a Max ‘El minuto heroico’
- TENSIÓ EN EL DERBI Espanyol i Barça s’enfronten per un polèmic gest de Mapi
- Judici del cas rubiales Tomé assumeix la responsabilitat de no convocar Jenni Hermoso
- Bancs i canvi climàtic Ecologia per a imbècils
- Després dels premis Goya El cine en flames
- La lluita per les competències Els Mossos vigilaran en àrees fins ara restringides en ports i aeroports