Avril Lavigne uneix dues generacions

Dues dècades després d’entrar en escena com a punk-popera adolescent, Avril Lavigne veu com surt de sota les pedres una nova generació de fans que lloa aquella gosadia i aquells hits. No visitava Barcelona des del 2005 i ahir va lluir aquest catàleg amb el qual les que podrien ser les seves germanes petites o fins i tot les seves filles semblen identificar-se.
Com a benvinguda, un potent Girlfriend, el tema en el qual, sense tallar-se gens ni mica, diu al noi que li agrada que hauria de deixar la seva nòvia i elegir-la a ella, que és més princesa i més meravellosa. Això és creure en un mateix. Fornit quintet de suport i el símbol del cor sobreposat en una calavera amb dos ossos creuats. Rosa i negre, factor cursi i una mica de rebel·lia de noia dolenta (als ja gairebé 40) per compensar. Lavigne conserva la seva veu de col·legiala i va venir a fer veure que el temps no havia passat, invocant aquells èxits, un després d’un altre, sobre crisis d’identitat i tràgics cataclismes teenager.
No va trigar a caure Complicated, amb el cant general al Fòrum i sense rastre perceptible de sentiments de plaer culpable. D’allà a Smile, i a la declaració d’eterna joventut de Here’s to never growing up, previ destapament aparatós d’una ampolla de cava. Citant molt fugaçment el seu últim disc Love sux, Lavigne va poder tenir aquest aspecte d’artista lligada per sempre al que s’espera d’ella, però el pop també pot ser això, fantasia i ficció. Ella va exercir amb gràcia i professionalitat el seu paper en un concert que no va passar per alt cap de les seves dianes, incloses la gairebé balada My happy ending i Sk8er boi.
Abans, el Fòrum es va deixar gronxar pel pop de The Kooks, molt Brit ell, oficiat pel trempat Luke Pritchard, d’esveltes melodies i tonades assolellades, i obert a dinàmiques funky i a les capes de sintetitzador. Es van basar en el material antic, números com l’aromàtic Junk of the heart (happy) i, sobretot, els del seu despert debut del 2005 Inside in / inside out, com aquesta exploració de la falsa ingenuïtat com a eina de la seducció anomenada Naïve.
Comiat de Rayden
I va ser l’última oportunitat de veure Rayden en un escenari barceloní (així ho va confirmar), ficat com està en aquesta gira de retirada després de la qual preveu dedicar-se a la literatura i a la indústria musical. No hago rap va obrir la sessió recordant-nos que això seu és més rock que hip-hop (aquesta banda filo-metalera), amb la seva coneguda autoritat i do de showman dramàtic. Rayden va ser el portaveu de la «gent desterrada» (Pólvora mojada) i va impactar amb aquella Calle de la llorería, que va tenir la seva oportunitat en el Benidorm Fest 2022. Es va acomiadar a tota èpica amb Matemática de la carne, cremant les naus sense solució de continuïtat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Salut mental en els joves Gonzalo Bernardos es mulla i explica per què els joves no són capaços d'estalviar: "Als 80 i 90 ningú es plantejava agafar i gaudir del moment..."
- El Sabadell acumula capital i podria liderar una fusió alternativa al BBVA
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- El 80% dels maquinistes de Rodalies són de fora de Catalunya
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 46,27% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Compareixença al Parlament Junts exigeix la dimissió de Paneque pel caos de Rodalies i l'"estafa" del traspàs
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- Tribunals L’Audiència rebutja l’amnistia per als quatre policies que van mutilar Roger Español l’1-O i els envia a judici
- Informe La Sindicatura de Comptes veu “deficiències” en la selecció dels directors de TV3 i Catalunya Ràdio
- Infraestructures El comitè d’experts de Collboni defensa ampliar la tercera pista de l’aeroport «sense tocar la Ricarda i el Remolar»