Club d’estil
Una referència de l’‘streetwear’
El 2019, Bruno Casanovas i Àlex Benlloch, dos estudiants de màrqueting de 19 anys, van llançar la seva firma, avui fenomen a Instagram. Parlem de Nude Project, la marca de Barcelona que vesteixen Madonna, Aitana, Bizarrap i Harry Styles, i per la qual la generació Z s’ha tornat boja.
En ple districte @22, el barri més tecnològic i creatiu de Barcelona, es troba el nou headquarter de Nude Project, la marca de moda urbana amb més creixement a Espanya, la més viral a Instagram, la més desitjada per la generació Z i la que vesteixen quan baixen de l’escenari artistes com Madonna –que es va passejar amb un xandall de la firma quan va recalar a la ciutat al novembre durant el seu Celebration Tour–, Karol G, Rauw Alejandro, Bad Gyal, Quevedo, Peso Pluma, Lil Nash x, Duki, Tiago PZK, Lali, Daolaossa, Feid, Ester Expósito, Harry Styles, Young Miko, Sfera Ebbasta, Vilabanks... i així una llarga llista d’ídols.
Una referència de l’‘streetwear’ /
Una façana d’aspecte industrial del carrer de Pujades amaga les oficines de la jove empresa. "Un oasi de creativitat", segons els seus inquilins, amb més de 750 metres quadrats disposats en quatre plantes diàfanes dissenyades per al gaudi i comoditat dels seus més de cent treballadors, amb una cafeteria oberta a l’exterior, i al públic en general, on la firma de streetwear més it serveix el seu propi cafè; amb sales polivalents, amb sofàs, taules, butaques, i cuina completa, on se succeeixen espontàniament reunions informals brunchs i lunchs, a més d’un espai de showroom.
Estil Mountain View
Perquè es facin una idea, un ambient com el que expliquen que es disfruta a les oficines de Google, a Mountain View (Califòrnia). A més, la seu inclou una camara cuirassada en què es tanca l’equip on es grava Nude Project Podcast, un dels espais més seguits pels centennials (més de 145 milions de visualitzacions i un total de 360.000 subscriptors al seu canal de Youtube i el perfil de Spotify). Per exemple, durant el 2023, els fundadors de Nude Project, Bruno Casanovas (Madrid, 2000) i Àlex Benlloch (Burgos, 2000) van convidar al seu espai d’entrevistes 50 emprenedors, artistes i celebritats, com el futbolista Andrés Iniesta, la influencer María Pombo, Óscar Pierre (el CEO de Glovo) o Myke Towers (cantant i compositor).
El 2019 va néixer tot
Aquesta acceleradora de disseny, moda, idees originals i creixement exponencial va començar el 2019, a les respectives habitacions dels llavors estudiants de màrqueting Casanovas i Benlloch, fundadors i actuals co CEO.
Es van conèixer a través d’Instagram i de seguida van connectar. "Teníem una il·lusió comuna de fer les coses de manera diferent". Si a un l’atreien els negocis digitals, l’altre tenia moltes ganes de crear una cosa que mostrés la seva pròpia filosofia i la seva forma de veure el món. A més, asseguren, en aquell temps trobaven a faltar una marca de srteetwear que els representés. I, així, tirant de tot una mica, va néixer aquest projecte, que ara, a més, busca donar visibilitat i projecció al talent creatiu d’artistes de tot tipus, amb col·laboracions non-stop (quatre per temporada).
De Trueno a ‘Playboy’
L’any passat, per exemple, va triomfar la càpsula de l’aclamat raper argentí Trueno; fa unes setmanes s’ha posat a la venda Locally Hated, un drop [el nom que reben els llançaments de col·leccions en el món streetwear] amb peces de bany i camises de platja dissenyades per artistes locals, a més de dues samarretes il·lustrades i una edició limitada de collars handmade, i des del 6 de juny Nude Project acaba de llançar Playboy Part II, el segon homenatge a l’icònic llegat de la famosa revista Playboy.
Als antípodes del groller o demodé o masclista que per a alguns els pogués semblar el vell univers de la publicació de les conilletes, Nude Project li ha sabut donar la volta, convertint les peces –aquesta vegada, amb molt pes dels dissenys femenins– en peces d’allò més cool, originals i exquisides, disponibles tant a la web de Nude Project com a les botigues de Barcelona, La Roca Village, Madrid, València, Màlaga, Bilbao, Lisboa i Milà (ben aviat la xarxa de locals s’ampliarà amb un altre a Eivissa).
Notícies relacionadesEn les primera hores de sortir a la venda la nova i exclusiva col·lecció (una trentena de peces, entre polos, faldilles, dessuadores, bermudes, samarretes, gorres i un bolso, amb preus que van des dels 49 € fins als 149 €) ja va arribar als mateixos nombres de vendes que la primera part, cosa que la situa ja en la de més èxit de la jove firma nativa digital. De fet, entre les peces hi havia una cotilla en to ivori que es va esgotar a l’instant.
I és que els números de la marca, que va començar venent dessuadores i ara vesteix els seus clients de cap a peus, no paren de batre rècords. El 2023 va incrementar la facturació un 130%, fins a arribar als 26 milions d’euros. Té un catàleg amb més de 500 referències de productes a la seva web i supera els 800.000 seguidors tant a Instagram com a TikTok, i ha passat de ser 100% online a obtenir el 38% de la facturació del canal retail.
- Sant Joan de Déu qüestiona que els instituts comencin classe a les vuit
- Un Madrid indolent pateix una patacada sense excuses a Lilla
- L’edifici pioner del 22@ es converteix en hospital
- Política social El Govern utilitza 31 milions de l’excedent de tresoreria per a vivenda social
- El Girona es derrota a si mateix
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Un Madrid indolent pateix una patacada sense excuses a Lilla
- El Girona es derrota a si mateix
- L’Ineos Britannia, a un triomf de lluitar per la Copa Amèrica
- El desencant dels menjadors de pipes