Estimats mestres

El francès Thomas Lilti va estudiar Medicina i, després d’examinar diferents facetes d’aquesta professió en alguns dels seus treballs previs darrere la càmera, en aquest posa la mirada sobre un altre sector professional. Si a la seva pel·lícula més famosa, Hipòcrates (2014), efectuava un retrat coral de l’ecosistema d’un hospital per reivindicar els professionals de la sanitat pública francesa, ara fa el mateix amb els de l’educació estatal contemplant el dia a dia d’un institut dels suburbis.
Ara com llavors, Lilti explica la realitat de la institució a través de les individualitats que la fan funcionar. I ho fa prestant més atenció a les crisis mundanes que compliquen les vides dels docents que a l’observació del sistema educatiu –tot i que faci al·lusions a la desconnexió de l’Administració, els plans d’estudi, els problemes pressupostaris i els dilemes– i a l’exploració de la idea de transmissió de coneixement. En general, els alumnes arriben a ser poc més que figurants.
Si bé la idealització de la professionalitat s’acosta a la caricatura, la narració fa gala de més mesura. No recorre a estereotips de classe ni abusa de tremendismes melodramàtics, i genera empatia gràcies a l’eficàcia amb què barreja lleugeresa i gravetat.
‘Los buenos profesores’
Thomas Lilti
(Estrena: 17/5/2024)
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols