Del tel·lúric al sublim
Alice Rohrwacher s’ha erigit en mestra del que podríem anomenar neorealisme màgic italià. El seu cine retrata vides marginals i desfavorides però ho fa agafant préstecs del folklore i les llegendes, el fantàstic i l’herència fílmica del seu país, i mentrestant desborda d’afecte per la terra i el patrimoni alhora que, això sí, lamenta el pes paralitzant tant de la tradició com de l’explotació natural, cultural i humana que li dona suport.
Ambientat a la Toscana a principis dels 80, el seu quart llargmetratge és un conte sobre lladres d’antiguitats i amors perduts, i sobre un jove que ha de descobrir el sentit de la seva vida i potser recalibrar la seva brúixola moral. És una obra que dialoga amb el món dels morts i alhora transmet una extraordinària vitalitat, a través de vibrants escenes que capturen desori coral, tal com ho feien el cine de Fellini i el de Pasolini; una pel·lícula més interessada a amarar-nos d’atmosfera que en tasques argumentals però que, tot i així, exhibeix llampecs d’energia narrativa pròpia d’una aventura criminal en el seu avançament cap a una resolució que, d’alguna manera, se les arregla per omplir-nos tant d’eufòria com de melancolia. Això sí que és màgia.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
