CRÍTICA

L’OBC continua la festa a l’Auditori

L’OBC continua la festa a l’Auditori

EPC

1
Es llegeix en minuts
Pablo Meléndez-Haddad

En mig d’un ambient festiu i amb presència d’autoritats, la temporada de la Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) va continuar celebrant el 25è aniversari de la seva seu, i ho va tornar a fer amb una estrena absoluta. En aquest cas es va tractar d’un cicle de tres cançons del compositor, professor i gestor Josep Maria Guix (1967), Songs for Júlia, escrites l’any passat per encàrrec de l’Auditori. Amb text en anglès, posen música a poesies de dos escriptors xinesos dels segles VIII i IX, Bai Juvi i Li Bai, que parlen de la primavera i la tardor, i que s’inspiren en la filla del músic. D’un lirisme directe, íntimament ocult en un joc tímbric seductor, estan orquestrades amb ambició i bon gust. A la solvent soprano britànica Anna Devin li va correspondre l’honor d’estrenar-les, oferint una veu adequada i flexible.

L’OBC, dirigida per Ludovic ‘Morlot, les va tractar amb cura i el mestre, tot i que es va preocupar de no ofegar la soprano, per moments ho va impedir l’àmplia i brillant plantilla orquestral.

Notícies relacionades

De Sibelius es va oferir una espectacular i extravertida versió de la seva Simfonia núm. 7 en Do major, Op. 105, obra carregada de contrastos dramàtics; escrita en un sol moviment, és l’última de les simfonies del finlandès i, per desgràcia, gairebé el final de la seva vida creativa.

La segona part va incloure l’immens i complex Concert per a piano núm. 2 en Sib major, Op. 83 de Bramhs, comptant amb Denis Kozhukhin com a solista, que va demostrar maduresa tècnica i expressiva. Una digitació prodigiosa i un domini absolut de l’obra. Hi va haver adequada complicitat amb una OBC entregada, amb un violoncel solista impecable i amb un Morlot que va mostrar gran sensibilitat en la concertació.