Creixen per tercer any els espectadors que van a les sales de cine

L’assistència a les sales de cine el 2023 va pujar un 26% respecte a l’any anterior fins als 74,9 milions d’espectadors i la taquilla va arribar a la xifra de 487,5 milions d’euros. El públic va augmentar per tercer any consecutiu, cosa que ha permès retallar la diferència davant la mitjana de les xifres abans de la pandèmia, del 2015 al 2019, de 16 punts, passant d’un -40% al tancament de l’exercici 2022 a un -24% el 2023.
La pel·lícula més taquillera, Barbie, va ser també la millor estrena. Va arribar als cines el 21 de juliol, amb 5,1 milions d’euros en el cap de setmana d’estrena. El millor cap de setmana de l’any també va coincidir amb aquesta estrena, amb una recaptació d’11,8 milions d’euros, del 21 al 23 de juliol, segons dades de Comscore, informa l’agència Europa Press.
Notícies relacionadesLa setmana de l’any amb més assistència d’espectadors es va registrar el juliol, del divendres 21 al dijous 27 (setmana cinematogràfica) amb 3,8 milions d’espectadors, la xifra d’assistència més alta en una setmana des del 2019. A més, aquest estiu, ajudat pel doble fenomen Barbie i Oppenheimer, va ser el segon millor en recaptació i el tercer millor en espectadors dels últims 10 anys.
Les 10 províncies amb un més espectadors van ser Madrid (20,2%) i Barcelona. I Campeonex, dirigida per Javier Fesser, va liderar el rànquing del cine nacional.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió