En clau europea
La genuïna Deutsche Grammophon celebra 125 anys
Les dependències econòmiques de la Unió Europea respecte a la Xina són fruit de més de dues dècades d’abandó europeu. I la pretensió de la UE d’intentar canviar la política interior i exterior de la gran potència, que defineix com a «soci» i «rival», una aspiració irreal.

"Res canvia, però tot és diferent. No era fàcil traslladar el virtuosisme a l’streaming. Resolem el desafiament des de la fidelitat a la nostra filosofia fundacional: ajuntar el talent musical i la millor tecnologia", va apuntar el president de Deutsche Grammophon (DG), Clemens Trautmann, a la recepció del 125è aniversari del segell. "Es tracta d’oferir exquisidesa musical amb la màxima innovació tecnològica", segons Frank Briegmann, director d’Universal Music Group a Europa, gegant a què pertany l’històric segell alemany.
Trautmann i Briegmann, van exercir d’amfitrions en la recepció prèvia al concert aniversari del 6 de desembre, la data oficial de l’aniversari de Deutsche Grammophon. Va ser al Konzerthaus de Berlín, seu del segell alemany, sota la batuta de Joana Mallwitz, de 36 anys i directora titular de la casa. D’acord amb la filosofia renovada de DG, es va globalitzar la gala a través del seu instrument més mimat, l’aplicador Stage+. Per la mateixa via es reproduirà en dies successius. El seguiran més concerts d’aniversari programats a diferents continents. Dissabte vinent, a Filadèlfia, amb la violinista espanyola María Dueñas, i el dia 15 a Seül, dirigit per l’islandès Víkingur Ólafsson.
"La nostra seu és a la capital alemanya, però el mercat és global. I en l’àmbit clàssic tenim clar que l’streaming és irrenunciable", va prosseguir Trautmann. Deutsche Grammophon i el seu segell groc van ser durant dècades presència inexcusable entre les lleixes de qualsevol llar addicta a la música, en format disc o CD. Es va estrenar a Spotify i altres plataformes fa uns anys. Però amb el 125è aniversari ha estès aquest domini com a fórmula de futur per a una marca que presumeix de ser "el Rolls Royce dels segells discogràfics" –en paraules de Briegmann– i oberta a "músics que van més enllà del clàssic" en un mercat en què "les fronteres dels gèneres es dilueixen".
Notícies relacionades‘Tár’ de carn i ossos
A Joana Mallwitz (Hildesheim, 1986) la van presentar el juny passat com la primera dona directora titular de la històrica orquestra del Konzerthaus berlinès. Des d’aleshores se la compara insistentment amb la tirànica directora fictícia que interpreta Cate Blanchett a Tár. De poc ha servit que hagi explicat que no ha vist la pel·lícula: sobre l’escenari, la seva complexió física i gestos la condemnen a l’inevitable paral·lelisme amb el personatge. Alta, esvelta i rossa, es converteix davant l’orquestra en una mena de deessa hipnòtica, que mima amb instint maternal cadascun dels seus músics. El seu concert d’aniversari va ser de tall clàssic, amb Brahms, Beethoven i Mahler.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»