Guardó
El cineasta Luis López Carrasco guanya el premi Herralde

És gairebé un desconegut en el terreny de la literatura però té una carrera consolidada com a realitzador cinematogràfic. Luis López Carrasco (Múrcia, 1981) va guanyar un Goya gràcies al seu compromès documental ‘El año del descubrimiento’ i ara aconsegueix un Herralde amb ‘El desierto blanco’, una novel·la no menys compromesa, amb ecos de ciència-ficció especulativa. L’obra és, segons el parer del jurat, format per Ana Cañellas, Gonzalo Pontón, Marta Sanz, Juan Pablo Villalobos i l’editora d’Anagrama Silvia Sesé, una novel·la que a tall de trencaclosques mostra una «història que és la de les nostres vides: el treball modern, el turisme organitzat, l’amistat i els seus rituals, el relat familiar, la memòria com a dolor i com a consol». Per a Villalobos, aquesta és una novel·la futurista que imagina un futur pròxim en què no hi ha el pessimisme i la derrota per endavant, tot i que sí «un bonic to melancòlic».
L’obra de Carrasco rememora gràcies a diferents personatges com era el món en el primer quart del segle XXI, en el qual la màxima llei és lluitar a mort per un treball precari.
Camila Fabbri, amb la seva novel·la ‘La reina del baile’ ha sigut la finalista, argentina de 1989, també és directora de cine –va debutar aquest any al festival de Sant Sebastià amb la pel·lícula ‘Clara se pierde en el bosque’ . L’obra finalista segueix una dona que es desperta en un cotxe bolcat després d’un accident, en el qual també hi ha una adolescent i un gos als quals la protagonista no recorda. Es tracta, a dir del jurat, d’una història «pertorbadora, envoltant i esperançada».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»