El director d’‘El senyor dels anells’
Peter Jackson compra un terreny a Nova Zelanda per impedir un pla urbanístic

El director Peter Jackson, divendres passat, en un hotel de Nova York. /
El guardonat director de Hollywood Peter Jackson i la seva parella van comprar un terreny a la costa de Nova Zelanda per preservar la natura, segons van informar aquest divendres, una iniciativa que pretén impedir un controvertit projecte urbanístic.
Aquestes terres, ubicades a la badia de Shelly Bay, a la capital Wellington, van formar part d’una base militar i estaven en el punt de mira de promotors immobiliaris que volien construir 350 apartaments, un hotel i una fàbrica de cervesa.
Aquest pla, que tenia un cost de 298 milions de dòlars, va dividir els residents de la zona i fins i tot va mobilitzar una ocupació que va durar dos anys de la població indígena maori per bloquejar el projecte.
Després d’una pugna judicial de diversos anys, Jackson, originari de Wellington, i la seva parella la guionista i productora, Fran Walsh, van comprar el terreny. «És una zona costanera meravellosa que té un gran significat cultural i històric», van afirmar Jackson i Walsh en un comunicat conjunt.
La parella va afirmar que, a llarg termini, tenen pensat buscar maneres perquè el terreny «sigui utilitzat tant per a les arts com per a la recreació». El preu de la venda no ha transcendit.
Notícies relacionadesJackson és un premiat cineasta que té diversos Oscars i ha dirigit exitoses produccions com ‘El senyor dels anells’, ‘El Hòbbit’ i l’aclamat ‘The Beatles: Get back’.
ryj/arb/qan/an/és
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»