Radars antifrenada: els conductors no podran esquivar més els nous sistemes de la DGT

Radars antifrenada: els conductors no podran esquivar més els nous sistemes de la DGT
1
Es llegeix en minuts

Radars dobles, en cascada o antifrenada per combatre els murris sobre rodes. La Direcció General de Trànsit ha ideat un sistema per evitar un truc que sovint utilitzen els conductors per evitar ser multats pels radars: disminuir la marxa just abans del radar. El mètode és fàcil i efectiu: es col·loca un radar mòbil just després del fix i, si el conductor disminueix la velocitat i després accelera, serà enxampat i multat.

Tot i que aquestes frenades no infringeixen el Codi de Circulació, l’article 53 del Reglament General de Circulació ho deixa clar: «Excepte en cas d’imminent perill, tot conductor, per reduir considerablement la velocitat del vehicle, haurà d’assegurar-se que pot fer-ho sense risc per a altres conductors i estarà obligat a advertir-ho prèviament de la manera prevista en l’article 109, sense que pugui fer-ho de manera brusca, perquè no produeixi risc de col·lisió amb els vehicles que circulen darrere del seu».

D’aquesta manera, si es burla de la llei, la sanció és de 200 euros i quatre punts de carnet.

Notícies relacionades

Precisament, aquest cap de setmana té lloc l’operació especial de trànsit dissenyada amb motiu del pont d’agost, un dispositiu que conclou dimarts 15 a la mitjanit. En aquest període es preveuen més de 8,5 milions de desplaçaments.

Per vigilar els desplaçaments es comptarà amb 780 radars fixos de control de velocitat, 545 radars mòbils, 245 càmeres i 15 furgonetes camuflades per a control de l’ús del mòbil i cinturó de seguretat, a més d’helicòpters, drons i vehicles sense retolar que circularan per tota mena de vies.