El Cruïlla tanca amb 76.000 assistents i problemes de mobilitat per les obres a Barcelona
El director del Festival Cruïlla, Jordi Herreruela, ha celebrat aquest dissabte que l’edició del 2023 del certamen ha «consolidat un somni». En la recta final del certamen, Herreruela ha explicat que preveu tancar els concerts amb una afluència de públic total de 76.000 persones. Per la direcció del certamen, la nova edició del Cruïlla ha marcat el camí de ser un «festival diferent» que es defineix per l’experiència que viu el seu públic. La jornada inaugural de dimecres va reunir 12.000 persones, dijous 16.000 persones, divendres s’ha arribat a 25.000 visitants i aquest dissabte estaven previstes 23.000 persones.
Herreruela ha reconegut que una de les assignatures pendents del festival és millorar la mobilitat en transport públic. El director del festival ha admès que s’ha produït un problema per diverses obres que s’estan realitzant en la línia de metro i en el Tram. «El Cruïlla no pot resoldre-ho sol i menys quan s’anuncien les obres amb tan poc temps de marge», ha criticat. En aquest sentit, ha explicat que el servei de metro nocturn funcionava aquest dissabte però no ho va fer en les nits de dijous i divendres. També ha lamentat la falta de taxistes a la zona en un esdeveniment de gran format. A més, les obres al tramvia i la línia 4 del metro han complicat enormement els desplaçaments tant als assistents com als veïns de la zona. Els autobusos especials no han servit per cobrir la demanda existent.
Públic de tot tipus
Sense cap voluntat de comparar xifres d’assistència amb edicions passades, Herreruela ha apuntat que s’ha «trobat el format» amb un divendres i un dissabte que estan «en el límit d’on podem estar» i un dimecres i un dijous que experimenten un «creixement tranquil». «Anem consolidant la idea d’una jornada de dimecres pel públic jove, com a porta d’entrada al festival. Estem enamorats del que ha passat dijous amb la manera de fer comunitat», ha valorat.
El 2023, un 49% del públic van ser dones, un 48% homes i un 3% no binaris. El 61% dels assistents han sigut persones residents a la ciutat de Barcelona, un 29% de la demarcació de Barcelona, un 7% de tot Catalunya i un 3% de la resta de l’Estat. El percentatge de públic internacional està per sota de l’1%. El públic majoritari del Cruïlla té entre 30 i 40 anys, el 47% dels assistents. Els més grans de 40 anys representen el 35% del públic i entre 25 i 30 anys és el 10%. Només un 8% dels assistents són menors de 25 anys.
Molts repetidors
Herreruela ha tret pit que un 51% del públic és repetidor d’altres edicions. «Això ho havíem somiat sempre, tenir continuïtat amb el públic», ha apuntat. El director del Cruïlla ha assegurat que el festival està definit per l’experiència que genera entre el seu públic. «La sensació del festival és diferencial i ens agrada que això ens defineixi», va expressar.
Notícies relacionades4.000 treballadors han fet possible la celebració de l’edició 2023 del Cruïlla. L’edició no ha presentat incidències destacades i s’ha caracteritzat pel «civisme» dels assistents.
Quant a l’aposta per la sostenibilitat, han explicat que ha sigut la primera vegada que un festival no s’ha alimentat elèctricament amb generadors sinó que ha utilitzat la xarxa elèctrica habitual de la ciutat. «Hem deixat de consumir 13.000 litres de gasoil i emetre 36.000 quilos de CO2», ha concretat. De fet, segons el festival, el consum elèctric ha sigut l’equivalent a 350 llars i s’ha defensat una aposta per les energies renovables. «Obrim les portes d’una nova tendència, serà molt difícil que altres festivals no ho segueixin», ha apuntat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Retorn a les aules Samuel Bentolila, professor d’Economia: «A Alemanya quan admeten la teva filla en un centre d’FP destapes xampany»
- La cursa electoral Així estan les enquestes als Estats Units: Biden, Trump i les primàries republicanes
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Set plantes aptes (i beneficioses) per a gats
- Shopping Prime Day 2022, en directe: la màquina d’afaitar OneBlade de Philips