La mostra de Vilanova i la Geltrú
Suede, nit de fúria i exaltació al Vida Festival
Julieta Venegas, despit, autoestima i acordió al Vida Festival
L’ebullició cultural de l’estiu comença a l’Empordà: dels concerts a les exposicions
El grup britànic va mostrar el seu registre més electritzant en un concert en el qual va citar el seu nou àlbum, el molt postpunk ‘Autofiction’, i va apostar pel seu catàleg de clàssics en versions expeditives

Després d’un àlbum, ‘The blue hour’ (2018), orquestrat i senyorial, Suede se n’ha anat al pol oposat en ‘Autofiction’, un disc en el qual reprèn la seva base més guitarrera, i l’extrema fins i tot amb un influx postpunk. Notable treball, aquell, com ho és també el nou, en el qual la banda ens diu que és possible assumir l’edat adulta sense per això vestir-se d’etiqueta, amb registres crus i sufocants.
Poques vegades, potser mai, havíem vist Brett Anderson i companyia en un estat tan elèctric com aquest divendres al Vida Festival. Gairebé no hi va haver treva en el seu passi d’hora i quart (la més notòria: l’aturada de ‘She’s in fashion’ en clau acústica), pura fibra des del tema d’obertura, ‘Turn off your brain and yell’. Un tema, aquest, que, entre les seves capes de guitarres i el seu sintetitzador fantasmal a l’estil de Joy Division, va expressar la idea força del nou àlbum, com un «allibera’t de les teves pautes cerebrals i dona curs a l’instint».
Tornades compartides
Així va ser i Suede ens va agafar tots pels cabells i no ens va deixar anar a mesura que repartia les seves cartes, traient partit de la parcel·la més expeditiva del seu ‘greatest hits’. No era la nit indicada per assaborir el dramatisme d’un ‘The wild ones’ (que va quedar al tinter), sinó més aviat per deixar-se atropellar per les dinàmiques de ‘Trash’, ‘Animal nitate’ o un ‘Filmstar’ de cadència gairebé hard rock. Molta essència del Bowie glam, escenificada per un Anderson que buscava el cos a cos amb les primeres files i que va acabar suant i descamisat, relaxant una mica la precisió vocal i entregant al públic algunes de les tornades.
Notícies relacionadesLa presència de cançons noves es va limitar a un parell més, si bé es diria que el seu esperit es va contagiar al conjunt del concert. Però van marcar territori tant ‘She still leads me on’, amb la seva punxant tornada, com el sever ‘Personality disorder’, que Anderson va cantar narrant-lo amb un despreniment heretat de Mark E. Smith (The Fall).
Però un festival no és el lloc més indicat per apostar per un nou àlbum i, establertes aquestes tres torres de senyalització, la resta la van posar els trofeus de rigor, com ‘New generation’, ‘So young’ i ‘Beautiful ones’. I la fosa a negre de ‘Saturday night’, el bis, amb el seu eco de les nits alliberadores del cap de setmana, relaxant els ànims després de la fúria.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis
- ¿Per què no hauries de reutilitzar el protector solar de l’any passat, segons els experts?
- PER 5 MILIONS Barça i Mallorca ultimen l'acord per Pablo Torre
- Diòxid de nitrogen i partícules en suspensió Els nivells de contaminació baixen a Barcelona però segueixen lluny dels pròxims objectius europeus
- Informe anual Barcelona registra mínims històrics de contaminació i manté la tendència a la baixa
- Al setembre L’exdirectora del CNI, citada com a imputada per l’espionatge amb Pegasus a càrrecs d’ERC