Música
Rosalía estrena ‘Tuya’, reggaeton «sensual» amb un toc japonès

La cantant catalana Rosalía va revelar aquest dijous el senzill ‘Tuya’, una cançó de reggaeton «sensual» en la qual experimenta amb el koto, l’instrument nacional del Japó. «L’exploració és part del que soc com a música, en el cas de ‘Tuya’ convergeix i conviuen al mateix nivell la inspiració del reggaeton, els instruments japonesos, el flamenc i el gabber techno», va dir la intèrpret en un comunicat distribuït per la seva discogràfica Columbia Records.
La cançó parla d’una trobada sexual entre dues persones, i en el videoclip apareix l’autora de ‘Saoko’ deambulant pels carrers de Tòquio.
La nota descriu aquest vídeo com «una carta d’amor al Japó», un país que ha influït molt en l’art de la cantant, i la seva direcció ha anat a càrrec de Stillz, famós pel seu treball amb artistes com Bad Bunny, Lil Nas X i la mateixa Rosalía.
A ‘Tuya’, la cantant amplia l’univers sonor del seu últim àlbum ‘Motomami’ amb baixos del reggaeton més clàssic i reprèn les influències de l’estètica asiàtica presents en vídeos d’altres cançons seves, com ‘Candy’ –també gravat a Tòquio–, ‘Chicken Teriyaki’ i ‘Hentai’.
L’estrena del senzill es produeix durant el Mes de l’Orgull i hi ha rumors a les xarxes socials que la cançó podria estar dedicada a la seva amiga, l’actriu nord-americana i icona de la comunitat LGBT, Hunter Schafer.
Després de fer una gira pel món amb el tour ‘Motomami’ el 2022, Rosalía ha dedicat el 2023 a presentar-se en diversos festivals com el de Coachella, a Califòrnia (EUA), o més recentment al Primavera Sound de Barcelona. La intèrpret té actuacions previstes en els pròxims mesos a Grècia, Itàlia, Bèlgica i Espanya.
- Ambients extrems Això és el que es va trobar a l’obrir una cova segellada durant 5 milions d’anys
- Carta de comiat Mor als 35 anys la ‘influencer’ Nicky Newman: «Si llegeixes això, significa que he mort»
- Ricard Parés, president del Consell de Veterinaris de Catalunya: «Els animals podran moure’s lliurement per qualsevol espai»
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: Felipe, Guerra i ‘l’Emperador del Paral·lel’
- Medi ambient Imputat un ex alt càrrec de la Generalitat per donar un tracte de favor a la cimentera de Montcada
- Al minut La Mercè 2023: últimes notícies de les festes de Barcelona, en directe
- Telecomunicacions El fons britànic Zegona negocia amb Vodafone la compra de la seva filial a Espanya
- Barcelonejant El nou rècord de l’home de les aigües: 24 hores nedant en cercles en aquesta micropiscina
- Un mes de la mort de l’oligarca Prigojin Mig miler d’empreses de l’amo de Wagner esperen nous caps
- Estratègia socialista El PSC ajorna fins després de la investidura un congrés que reforci el seu full de ruta per arribar al Govern