Tendència

El consum de manga a Espanya continua disparat

L’últim informe d’Fnac constata un augment de les vendes de còmic japonès del 26% el 2022 respecte a l’any anterior

El consum de manga a Espanya continua disparat

MANU MITRU

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El consum de manga a Espanya continua disparat. Segons l’últim informe d’Fnac, fet públic aquesta setmana, van registrar el 2022 a les seves botigues un augment del 26% en les vendes respecte a l’any anterior, creixement que des del 2019 significa un 187%. 

Les xifres de més de 1.300 novetats de manga publicades a Espanya durant el 2022 que apuntava EL PERIÓDICO a principis de desembre del 2022, amb motiu de la celebració del Manga Barcelona, van arribar a final d’any a 1.400, el 40% més que el 2021, com concloïa recentment en el seu tradicional informe anual l’expert en còmic i cultura japonesa i traductor Marc Bernabé, en el seu blog personal, ‘Mangaland’. 

Homes i dones

Notícies relacionades

Entre les tendències constatades per Fnac destaca que el perfil del consumidor de manga està equilibrat entre homes (52% de compradors) i dones (48%, un 9% més que el 2019). 

També són remarcables les xifres que mostren que el còmic japonès registra un consum intergeneracional, trencant el prejudici que està habitualment relacionat amb l’oci juvenil i consumit per un lector d’entre 14 i 25 anys: la mitjana d’edat ha augmentat, ja que el 46% de les vendes es va produir en clients de 20 a 35 anys; el 22%, entre els 35 i els 45; i el 32%, entre els de més de 45 anys. Això, analitza l’informe, s’ha produït gràcies a la diversificació del tipus de manga que es publica, que atrau un públic de tot tipus. Però també hi té a veure el fet que els més grans de 45 són, en gran part, pares i mares que compren mangues per als seus fills a més de per a si mateixos. Per això el manga infantil va créixer exponencialment respecte al 2021: un 227%.