Manifestació ciutadana
Llum BCN tanca la seva edició més visitada després de superar els 200.000 espectadors
La mostra d’art lluminós ha reunit 13 instal·lacions, algunes d’internacionals, al barri de Poblenou
El Festival Llum BCN tanca aquest diumenge la seva dotzena edició després d’haver rebut més visitants que mai: 200.000, segons l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB). El certamen ha convertit el barri de Poblenou en un pol d’atracció d’activitat cultural i d’espectacles lluminosos d’alta qualitat, segons els organitzadors. En total, s’han pogut veure 13 instal·lacions, moltes d’aquestes de creadors internacionals vinculats a la llum. El festival ha fet una aposta per la sostenibilitat i per això l’any 2023 ha pres mesures especials per reduir la intensitat de les peces, ha promogut l’ús d’energies renovables per alimentar-les i ha afavorit la seva producció local.
Entre les peces presentades d’aquest any, es pot destacar la creació de Chila Kumari Singh Burman, ‘Liberty and Light’, projectada a la façana de Can Framis; així com el projecte ‘Atmospheric Lighthouse’, de Richard Vijgen; una visualització a temps real de l’estat de l’atmosfera de la ciutat a la Torre Glòries; la instal·lació ‘Call Out’ al Disseny Hub Barcelona, d’Abel Korinsky i Orhan ‘aib’ Kavrakoglu, que va dibuixar el rastre dels satèl·lits sobre el cel de Barcelona a temps real, i ‘Compositions Lumineuses’, de Joanie Lemercier, que va projectar composicions geomètriques sobre la façana del número 115 del carrer Pere IV.
- Exclusiva Mamarazzis Gerard Piqué «està molt enfadat» perquè els seus fills comencin el col·le a Miami l’11 d’abril
- Succés Els Mossos investiguen si una parella va mantenir incomunicats els seus fills durant anys
- Òbit Mor Ricard Julià, impulsor del Carnet Jove
- Gestació subrogada Bertrand Ndongo la fa ben grossa amb Ana Peleteiro: «Que demani les factures de tot el que els va costar portar-la fins a Espanya»
- Contaminació Xavier Trias diu que els cotxes «no tenen res a veure» amb el canvi climàtic
- FUTBOL La contracrònica de l’Elx-Barça: Ansu Fati s’allibera, Gavi posa l’ànima i Lewandowski, els gols
- A Astúries L’enorme tragèdia que va evitar en Dámaso, el guàrdia civil atropellat a Pravia: «S’hauria emportat el pilot de ciclistes per davant»
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 2 d’abril del 2023
- Conflicte a l’est Guerra Rússia-Ucraïna, avui: última hora de la guerra un any després de la invasió de Putin
- Moment històric als EUA L’hora de la justícia per a Trump