Festival
El festival de cine social CLAM presenta els seus primers (i grans) títols
La cita cinematogràfica del Bages projectarà entre el 23 de setembre i el 2 d’octubre films de Mia Hansen-Love, Isaki Lacuesta, Jaime Rosales i Ruben Östlund
El Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, conegut popularment com a CLAM, i amb seu a Manresa, Navarcles i Sant Fruitós del Bages, ha anunciat part de la seva programació per a l’edició d’aquest any, que se celebrarà entre el 23 de setembre i el 2 d’octubre. Són films procedents dels grans festivals la projecció dels quals en el CLAM es planteja a partir d’una temàtica social concreta.
Un dels plats forts és ‘El triángulo de la tristeza’ del realitzador suec Ruben Östlund, guanyador de la Palma d’Or a l’últim festival de Cannes. L’acció transcorre en un transatlàntic de luxe i el seu tema, sempre en clau de comèdia dislocada al gust del director de ‘The square’ –també Palma d’Or el 2017–, és el de la debacle del capitalisme.
La representació espanyola procedeix dels certàmens de Berlín i Sant Sebastià. ‘Un año, una noche’, d’Isaki Lacuesta, il·lustra la quotidianitat després d’un cop terrorista –la pel·lícula se centra en l’atemptat perpetrat per Estat Islàmic a la sala Bataclan de París, el novembre de 2015–, mentre que ‘Girasoles silvestres’, de Jaime Rosales, afronta les masculinitats tòxiques.
Notícies relacionades‘Una bonita mañana’, dirigit per Mia Hansen-Love i interpretat per Léa Seydoux, escruta la vellesa i les malalties neurodegeneratives. Una mirada al passat, cap a la destrucció massiva de la població alemanya durant la Segona Guerra Mundial, és la que proposa Sergei Loznitsa al documental ‘The natural history of destruction’, basat en un llibre de W. G. Sebald. I de tema més recent és ‘Coma’, en la qual el seu director, el francès Bertrand Bonello, vist en una breu comesa actoral en el ‘hit’ de l’any passat, ‘Titane’, barreja realitat i ficció a través de la història de la seva filla, que compleix 18 anys just quan esclata la pandèmia, i el confinament, es reclou a les xarxes socials i comença a seguir una coneguda ‘influencer’.
També s’han anunciat ‘Peter von Kant’ de François Ozon, ‘R.M.N.’ de Cristian Mungiu i ‘Broker’ de Koreeda.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 El cava es refreda a la Gran Via: repeteix per segon any un cinquè premi i reparteix 60.000 euros dècim a dècim
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
