Crítica de música

‘Amadigi di Gaula’, poder català amb Händel

L’Auditori de Barcelona ofereix una espectacular versió de l’òpera barroca amb denominació d’origen catalana

‘Amadigi di Gaula’, poder català amb Händel
1
Es llegeix en minuts
Pablo Meléndez-Haddad

L’òpera de Händel ‘Amadigi di Gaula’, oferta en concert a l’Auditori barceloní abans de viatjar a Madrid, va tenir un repartiment de somni i amb un Dani Espasa superb en el clau i en la concertació del conjunt Vespres d’Arnadí, i ha donatuna esplèndida nova vida a aquesta partitura estrenada a Londres el 1715.

Basada en la novel·la de cavalleria de l’Espanya medieval ‘Amadis de Gaula’, de Garci Rodríguez de Montalvo, la interpretació d’aquesta obra mestra del barroc –que va començar 10 minuts tard– i en un Auditori tristament mig ple– va ser intensa, emotiva, teatralment eficaç i musicalment gloriosa. L’Amadigi de Xavier Sabata va ser perfecte, especialment en les àries de bravura, i va saber negociar amb geni els greus extrems, mentre que Núria Rial dibuixava una Oriana de luxe des de la seva pastoral ‘aria di sortita’: meravellosa en l’expressió, amb una veu preciosa, dicció transparent i fraseig embriagador. La Melissa de Anna Devin va ser espectacular, expressiva i matisada, amb gran control del ‘fiato’, i el Dardano de Katarina Bradic es va moure sense problemes per les agilitats, tot i que amb una veu de limitada projecció. Va completar el repartiment l’Orgando d’un sonor i prometedor Rafael Quirant.

‘Amadigi di Gaula’

Lloc:  Auditori de Barcelona

Data:  dijous, 3 març del 2022

Temes:

Auditori