Reconeixement
La UNESCO elegeix CaixaForum Macaya com el seu primer Centre Internacional d’Humanitats
El nomenament del centre, ubicat al passeig de Sant Joan de Barcelona, és un reconeixement a la trajectòria desenvolupada fins ara com a centre de debat i reflexió

El reformat Palau Macaya, amb Isidre Fainé i Xavier Trias, en la inauguració com a centre d’activitats socials de La Caixa. DANNY CAMINAL /
La Conferència General de la UNESCO ha nomenat el Palau Macaya com a Centre Internacional UNESCO de Ciències Socials i Humanitats, el primer d’aquestes característiques al món. El nomenament suposa la incorporació de CaixaForum Macaya a «una xarxa mundial d’excel·lència» que treballa per contribuir a la implementació de «les prioritats estratègiques, els programes i les agendes de desenvolupament de la UNESCO a escala internacional», segons un comunicat.
Aquest nomenament, que compta amb el recolzament del Govern d’Espanya, coincideix amb la integració del centre situat al passeig de Sant Joan de Barcelona a la xarxa de CaixaForum de la Fundació La Caixa. Fruit d’aquest canvi, el fins a ara conegut com a Palau Macaya, edifici modernista dissenyat per Josep Puig i Cadafalch, passa a denominar-se CaixaForum Macaya.
La ratificació com a Centre UNESCO de Ciències Socials i Humanitats és un reconeixement a la trajectòria desenvolupada fins ara des de CaixaForum Macaya com a centre de debat i reflexió. Reflecteix la convergència dels valors de la UNESCO i la Fundació La Caixa, incloent la inclusió social, l’educació, la ciència i la cultura com a principals línies d’actuació.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026