Reconeixement
La UNESCO elegeix CaixaForum Macaya com el seu primer Centre Internacional d’Humanitats
El nomenament del centre, ubicat al passeig de Sant Joan de Barcelona, és un reconeixement a la trajectòria desenvolupada fins ara com a centre de debat i reflexió
El reformat Palau Macaya, amb Isidre Fainé i Xavier Trias, en la inauguració com a centre d’activitats socials de La Caixa. DANNY CAMINAL /
La Conferència General de la UNESCO ha nomenat el Palau Macaya com a Centre Internacional UNESCO de Ciències Socials i Humanitats, el primer d’aquestes característiques al món. El nomenament suposa la incorporació de CaixaForum Macaya a «una xarxa mundial d’excel·lència» que treballa per contribuir a la implementació de «les prioritats estratègiques, els programes i les agendes de desenvolupament de la UNESCO a escala internacional», segons un comunicat.
Aquest nomenament, que compta amb el recolzament del Govern d’Espanya, coincideix amb la integració del centre situat al passeig de Sant Joan de Barcelona a la xarxa de CaixaForum de la Fundació La Caixa. Fruit d’aquest canvi, el fins a ara conegut com a Palau Macaya, edifici modernista dissenyat per Josep Puig i Cadafalch, passa a denominar-se CaixaForum Macaya.
La ratificació com a Centre UNESCO de Ciències Socials i Humanitats és un reconeixement a la trajectòria desenvolupada fins ara des de CaixaForum Macaya com a centre de debat i reflexió. Reflecteix la convergència dels valors de la UNESCO i la Fundació La Caixa, incloent la inclusió social, l’educació, la ciència i la cultura com a principals línies d’actuació.
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
