El guardó més prestigiós
Abdulrazak Gurnah guanya el premi Nobel de literatura 2021

El tanzà Abdulrazak Gurnah és el guanyador del premi Nobel de literatura 2021.
S’ha especulat molt aquests dies amb els possibles guanyadors, que com ja és tradicional, apareixen a les cases d’apostes a falta d’una inexistent informació formal –una llista de nominats oficials que si es fes pública podria despertar no poques susceptibilitats en un gremi d’egos forts però fràgils com el dels escriptors, i per això es manté en secret durant 50 anys. Javier Marías apareixia en la llista en un lloc no gaire destacat i no hi podia faltar la presència del popular japonès Haruki Murakami. També el romanès Mircea Cartarescu semblava tenir possibilitats com a favorit, però finalment no ha sigut així.
Notícies relacionadesLa cerimònia d’anunci del guardó ha tornat a ser, igual com l’any passat, amb aforament controlat i reduït a causa de la pandèmia del coronavirus.
«Està bastant clar que les festivitats dels Nobel d’aquest any al desembre –quan tots els premiats, incloent-hi el Nobel de literatura, siguin honrats a Estocolm i Oslo– seran una barreja d’esdeveniments virtuals i presencials», ha explicat la fundació.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic