El guardó més prestigiós
Abdulrazak Gurnah guanya el premi Nobel de literatura 2021
El tanzà Abdulrazak Gurnah és el guanyador del premi Nobel de literatura 2021.
S’ha especulat molt aquests dies amb els possibles guanyadors, que com ja és tradicional, apareixen a les cases d’apostes a falta d’una inexistent informació formal –una llista de nominats oficials que si es fes pública podria despertar no poques susceptibilitats en un gremi d’egos forts però fràgils com el dels escriptors, i per això es manté en secret durant 50 anys. Javier Marías apareixia en la llista en un lloc no gaire destacat i no hi podia faltar la presència del popular japonès Haruki Murakami. També el romanès Mircea Cartarescu semblava tenir possibilitats com a favorit, però finalment no ha sigut així.
Notícies relacionadesLa cerimònia d’anunci del guardó ha tornat a ser, igual com l’any passat, amb aforament controlat i reduït a causa de la pandèmia del coronavirus.
«Està bastant clar que les festivitats dels Nobel d’aquest any al desembre –quan tots els premiats, incloent-hi el Nobel de literatura, siguin honrats a Estocolm i Oslo– seran una barreja d’esdeveniments virtuals i presencials», ha explicat la fundació.
- Tim Spector, metge i divulgador especialitzat en microbiota intestinal: "El cafè del matí pot cuidar la salut intestinal i el benestar general"
- Anagennisi Tour Aarón Martínez, l’adolescent que fa art amb un boli Bic, estrena la seva primera exposició
- Oposicions Ho diu el BOE: per a aquestes oposicions amb sous de 1.500 euros només demanen l’ESO
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Venerar la Moreneta Com serà la visita del Papa a Montserrat: proximitat amb els fidels en el camí a la basílica
