Festivals de cine

L’actriu Mélanie Laurent explora la misogínia en la psiquiatria amb ‘Le ball des folles’

També s’estrena ‘Belfast’, de Kenneth Branagh

L’actriu Mélanie Laurent explora la misogínia en la psiquiatria amb ‘Le ball des folles’
2
Es llegeix en minuts

El Festival Internacional de Cine de Toronto (TIFF) va estrenar aquest diumenge ‘Le ball des folles’, dirigida i interpretada per Mélanie Laurent, així com el drama ‘Belfast’, del director Kenneth Branagh i que està protagonitzat per les actrius Caitriona Balfe i Judi Dench.

El TIFF, que es va iniciar dijous passat i conclourà el 18 de setembre, també va ser l’escenari de l’estrena avui de ‘The eyes of Tammy Faye’, en què Jessica Chastain dona vida a la televangelista nord-americana Tammy Faye Bakker que va crear tot un imperi televisiu a partir dels seus sermons.

‘The eyes to Tammy Faye’, que està dirigida per Michael Showalter (‘The big sick’, 2017) i en què també intervenen Andrew Garfield, Cherry Jones i Vincent D’Onofrio, és la segona pel·lícula de Chastain en la XLVI edició del TIFF.

Chastain també protagonitza, juntament amb el britànic Ralph Fiennes, ‘The Forgiven’ , un intens drama dirigit per John Michael McDonagh (‘The Guard’, 2011) i que va ser estrenat ahir al TIFF com a part del programa de Galas.

Precisament ‘Le ball des folles» i ‘Belfast’, juntament amb la canadenca ‘Lakewood’, de Naomi Watts, han sigut incloses per l’organització del TIFF en el programa de Galas d’aquest diumenge.

A ‘Le ball des folles’, Laurent, que també és coautor del guió, comparteix el protagonisme amb l’actriu Lou de Laáge. La pel·lícula està basada en la novel·la del mateix títol de Victoria Mas i aborda la misogínia del tractament de malalties mentals i de la psiquiatria a la França del segle XIX.

Laáge dona vida a Eugénie Cléry, una jove inconformista d’una família adinerada que pateix tràngols durant els quals es comunica amb persones mortes. Contra la seva voluntat, la seva família decideix ingressar-la en una institució per a dones en què les pacients pateixen tota mena d’abusos, sota excuses científiques, per part dels doctors.

Només Geneviéve (Laurent), una infermera de la institució, intenta entendre Eugénie i tractar-la amb humanitat.

A ‘Belfast’, Brannagh situa l’acció al seu Belfast natal a finals de la difícil dècada dels anys 1960, quan Irlanda del Nord vivia un clima de guerra civil entre les comunitats protestant i catòlica, un període conegut com a The Troubles.

És aquest ambient de combats de carrer i còctels molotov en un barri de classe obrera catòlica on, Buddy, un nen interpretat per Jude Hill, creix. La seva única via d'escapament és el cine, els seus pares (Jamie Dornan i Caitriona Balfe) i els seus avis (Ciaran Hinds i Judi Dench).

Brannagh, que va escriure el guió, ha reconegut que ‘Belfast’ és el seu film més personal. Mentrestant, la crítica ha assenyalat les seves similituds amb ‘Roma’, del mexicà Alfonso Cuarón, començant pel fet que el llargmetratge de Brannagh està rodat en blanc i negre.

Finalment, a ‘Lakewood’, dirigida per Phillip Noyce, Watts dona vida a una mare que intenta de manera desesperada salvar la vida del seu fill.

Notícies relacionades

També avui s’ha estrenat al TIFF ‘El invisible’, de l’equatorià Javier Andrade i que està interpretat, entre d’altres, per Anahi Hoeneisen, Matilde Lagos, Gerson Guerra i Juan Lorenzo.

El film, que és el primer de l’Equador que s’exhibeix al TIFF des de fa gairebé 20 anys, explora a través d’una dona que pateix depressió després de donar a llum la pressió que s’exerceix sobre individus per complir els papers que la societat espera de cadascú.

Temes:

Naomi Watts