Suspens en privacitat
Netflix, HBO i Amazon Prime venen les teves dades per enviar-te publicitat
Un informe assenyala que la majoria de plataformes de pel·lícules i sèries a la carta cedeixen la informació dels usuaris a empreses perquè puguin personalitzar els seus anuncis
Si no pagues per un servei, és que el producte ets tu. Aquesta popular expressió ha servit per il·lustrar el funcionament del model econòmic d’internet. Però que paguis no significa el contrari. I és que plataformes de ‘streaming’ com Netflix, HBO, Amazon Prime o Disney+ utilitzen les pel·lícules i sèries que veuen els usuaris per crear perfils d’ells i vendre aquesta informació a terceres empreses, que la utilitzen per bombardejar-nos amb publicitat personalitzada. Quan mires la televisió ella també t’observa.
Així ho revela un informe publicat aquesta setmana als Estats Units per Common Sense Media, una organització sense ànim de lucre que treballa per protegir la privacitat de menors i famílies en el món digital. El seu estudi assenyala que totes les grans plataformes, a excepció d’Apple TV, incorren en aquestes pràctiques i no compleixen els requisits de privacitat mínims.
L’organització apunta que grans serveis de televisió a la carta com Netflix es lucren amb les bastes quantitats d’informació que recopilen dels usuaris. I és que els seus sistemes són capaços de conèixer com ets a través dels teus gustos cinèfils i seriòfils. Les plataformes de ‘streaming’ utilitzen aquestes dades per enviar-nos publicitat personalitzada que ens persegueixi per tot internet. També els venen a terceres empreses –com al negoci publicitari de Google i Amazon– perquè facin el mateix, i s’embutxaquen grans sumes de diners en el camí.
Les teves dades com a negoci
L’informe assenyala la problemàtica que els ciutadans no tenen vies per conèixer quines dades extreuen d’ells aquestes plataformes i com s’utilitzen després. La recopilació d’informació té finalitats útils, com permetre’t recuperar una contrasenya o saber per quina temporada i episodi vas, però són molts els experts que han denunciat un abús en aquest procés d’usurpar les nostres dades personals.
¿Alguna vegada t’has preguntat per què el que llegeixes a internet, les coses de les quals xateges amb els amics o els vídeos que veus t’apareixen després en forma d’anunci? Tot el que fem a l’esfera digital deixa un rastre que es converteix en una mina d’or. El model d’utilitzar aquesta informació per vendre’ns anuncis és el motor que ha impulsat gegants com Google o Facebook, pioners en l’extracció de dades personals.
Tot i que les dues companyies operen en el sector tecnològic, la veritat és que són plataformes publicitàries. L’any passat Google va guanyar 147.000 milions de dòlars en publicitat, cosa que suposa un 80% dels seus ingressos. Facebook en va guanyar 84.200 milions, un 85% de la seva facturació. Les plataformes de ‘streaming’ també volen part del pastís.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- Monedes de col·leccionista valorades en més de 150.000 euros: peces d’or històriques
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
