Arrencada poderosa
Albert Pijuan i Camila Sosa guanyen els primers premis Finestres de narrativa en català i en castellà
La nova llibreria barcelonina Finestres, que obrirà les portes al públic aquest dijous, en vigílies de Sant Jordi, ha anunciat els guanyadors de la primera edició dels seus premis de narrativa en català i en castellà, dotats tots dos amb 25.000 euros. Es tracta, respectivament, de ‘Tsunami’ (Angle), d’Albert Pijuan (Calafell, 1985), i de ‘Las malas’, de Camila Sosa (Córdoba, Argentina, 1982).
Els premis Finestres de narrativa s’atorguen a obres publicades al llarg de l’any natural anterior al qual es concedeixen, amb la intenció de donar una segona vida a grans llibres que hagin pogut passar desapercebuts. El jurat del premi Finestres de narrativa en català està format per Anna Guitart, Mara Feye Lethem, Pere Antoni Pons, Manel Ollé i Marina Espasa. El jurat del premi Finestres de narrativa en castellà està format per Jordi Costa, Mathias Énard, Mariana Enríquez, Carlos Zanón i Camila Enrich.
El jurat ha qualificat ‘Tsunami’ com una «novel·la salvatge i grotesca sobre el turisme de masses». Pel que fa a ‘Las malas’, l’ha definit com «un text sòlid i transgressor sobre la construcció de la identitat».
La llibreria Finestres obrirà aquest dijous el seu espai de 531 metres quadrats al carrer de la Diputació, 249, amb 35.000 referències i 42.000 unitats. Més endavant obrirà un altre espai amb una 15.000 referències just davant.
Àurea Perelló i Mireya Valencia són les responsables de la llibreria, mentre que Kiko Amat, Marina Espasa i Camila Enrich estan al capdavant de l’àmplia programació cultural. El projecte està impulsat per l’empresari Sergi Ferrer-Salat.
Finestres és, per la seva magnitud i ambició, un punt i a part dins del ‘boom’ d’obertures de llibreries que viu Catalunya en plena pandèmia.
- Successos Un incendi al port de Barcelona crema contenidors de mercaderies i aixeca una gran columna de fum negre
- PSOE Sánchez reivindica davant la militància el 'No a la guerra': «Espanya actua amb coherència i no renuncia als seus principis»
- Salut laboral La Generalitat ja incentiva els centres mèdics que escurcin les baixes de pacients, malgrat les crítiques
- Crisi de governança La remodelació del Govern entorpeix el pla de la Moncloa per fer fora Ángel Escribano d’Indra
- FÓRMULA 1 Antonelli, victòria i liderat històric al Japó; Fernando Alonso acaba i compleix la missió a casa d’Honda
