MeToo a les Arts Escèniques
La Diputació recolza els alumnes de l’Institut del Teatre
L’organisme es presentarà com a acusació particular, si hi ha judici per assetjament
La Diputació de Barcelona es presentarà com a acusació particular en els casos d’assetjament sexual i abús de poder denunciats per alumnes de l’Institut del Teatre si la comissió creada per investigar-los confirma les veracitat de les acusacions i s’obre la via judicial, segons la institució. El vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Ferran Mascarell, ha obert aquest dijous el ple de la institució amb la lectura d’una declaració en la qual l’organisme ha expressat «el seu recolzament a totes les decisions que, amb la màxima celeritat i contundència, es portin a terme per investigar i resoldre els casos denunciats».
La Diputació ha demanat als òrgans de direcció de l’Institut del Teatre que «reforcin tots els mecanismes necessaris perquè aquests casos no es tornin a repetir mai més» i ha fet públic el seu «enèrgic rebuig amb relació als casos de presumpte assetjament sexual i abús de poder denunciats aquesta setmana en aquest centre públic». Considera «absolutament intolerables» els comportaments de cert personal docent que hagi pogut atemptar contra els drets fonamentals de les persones. «S’han de prevenir i eliminar contundentment. Expressem la nostra màxima solidaritat a l’alumnat que hagi sigut víctima».
Notícies relacionadesL’Institut del Teatre és un organisme autònom dependent de la Diputació de Barcelona i és aquesta institució la que té potestat per portar a terme algunes de les demandes de la plataforma Abús_Art, com la d’acomiadar el director teatral i professor Joan Ollé, que és un dels docents assenyalats amb nom i cognoms en les acusacions que continua formant part del claustre de professors, tot i que ha sigut apartat temporalment del seu lloc mentre duri la investigació posada en marxa.
L’anunci de la Diputació arriba el mateix dia que a prop els estudiants d’arts escèniques, majoritàriament de l’Institut del Teatre, s’han concentrat davant la seu de la Diputació de Barcelona per demanar mesures contundents contra els professors acusats i contra la direcció del centre, que acusen de silenciar els abusos.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya redueix les emissions de gasos al nivell més baix des de 1990
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Consultori de parella Rosa Rabbani, psicòloga: "El criteri per anar o no El criterio para ir o no al dinar de Nadal amb la teva família política és pensar en la teva parella"
- Cas Epstein Trump publica amb guixots centenars de milers de documents del cas Epstein: cares famoses com Bill Clinton, Mick Jagger, Michael Jackson, Sarah Ferguson...
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
