Premis de cine

‘Las niñas’ de Pilar Palomero triomfa en els Forqué

  • La directora aconsegueix amb el seu primer llargmetratge el guardó a millor pel·lícula i ‘Antidisturbios’ de Rodrigo Sorogoyen s’emporta el de millor sèrie

  • Javier Cámara aconsegueix el premi al millor actor per ‘Sentimental’ i Patricia López Arnaiz el de millor actriu per ‘Ane’

‘Las niñas’ de Pilar Palomero triomfa en els Forqué
2
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

La temporada de premis més estranya de la història va donar ahir a la nit el tret de sortida amb la 26a edició dels Forqué, els guardons que atorga l’Associació de Productors Cinematogràfics creats per l’EGEDA (Entitat de Gestió dels Drets dels Productors Audiovisuals), que solen servir de termòmetre per especular per on aniran els trets en la pròxima edició dels Goya.

La debutant Pilar Palomero s’ha convertit en la vencedora de la nit aconseguint el guardó a la millor pel·lícula amb ‘Las niñas’, un film sobre un canvi d’etapa en què ens mostra l’Espanya de principis dels noranta a través dels ulls d’una preadolescent que ha de fer front a una infinitat de contradiccions que es creuen en el seu camí i que posen de manifest la tensió entre la modernitat i les velles estructures educatives i morals del país en aquell moment.

El seu triomf ha sigut una de les sorpreses de la nit, sobretot perquè ‘La boda de Rosa’, d’Icíar Bollaín sortia com a màxima favorita i finalment se n’ha anat sense res. Patricia López Arnaiz i la seva impressionant actuació a ‘Ane’ també s’ha coronat per sobre de la gran Candela Peña, situant-se en una excel·lent posició de cara als premis de l’Acadèmia. Javier Cámara ha rebut el premi al millor actor per ‘Sentimental’, de Cesc Gay, mentre que el millor documental ha anat a parar a ‘El año del descubrimiento’, el premiat treball de Luis López Carrasco que també pren com a punt de partida 1992 per parlar dels problemes del nostre present des de la perspectiva de la classe obrera.

‘Nuevo orden’, del sempre polèmic director mexicà Michel Franco, va aconseguir emportar-se el premi a la millor pel·lícula llatinoamericana. El palmarès el completa ‘Yalla’, de Carlo D’Ursi com a millor curtmetratge i ‘Uno para todos’, de David Ilundain, que ha obtingut el premi al Cine i Educació en Valors atorgat en col·laboració amb la FAD-Fundació d’Ajuda contra la Drogoaddicció.

Ficció televisiva

Notícies relacionades

És la primera vegada que en els Forqué han inclòs categories exclusivament dedicades a la ficció televisiva, precisament en un any en què les sèries espanyoles s’han convertit en autèntiques protagonistes de la conversa. Finalment ha sigut ‘Antidisturbios’ (Movistar+), de Rodrigo Sorogoyen i Isabel Peña la que s’ha imposat a les seves grans competidores ‘Patria’ (HBO) i ‘Veneno’ (Atresmedia Player), aconseguint a més el premi al millor actor per a Hovik Keuchkerian pel seu paper de Salva, el veterà amb problemes d’esquena al capdavant del polèmic furgó policial. Elena Irureta recollia la seva merescuda estatueta per la seva incontestable Bittori de ‘Patria’, convertint-se en la més aplaudida de la nit.

La gala, presentada per Aitana Sánchez Gijón i Miguel Ángel Muñoz ha volgut retre homenatge a tots els sectors de la societat que han sigut clau durant l’època de confinament. El premi d’Honor, la Medalla d’Or de l’EGEDA, ha sigut concedida a Fernando Colomo i Beatriz de la Gándara per tota la seva trajectòria professional conjunta com a director i productora de pel·lícules, des d’‘Alegre ma non troppo’ (1994) fins a ‘Antes de la quema’ (2019).

Temes:

Cine