Empreses
El gegant nord-americà Johnson & Johnson estudia desembarcar a Barcelona
El gegant farmacèutic sospesa obrir un centre d’intel·ligència artificial a la ciutat
Madrid també competeix per atraure la inversió, que rondaria els 100 milions d’euros
L’atractiu de Barcelona per atraure grans inversions de multinacionals en el camp digital s’ha demostrat en els últims anys i pot escriure ara un nou capítol. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, la farmacèutica Johnson & Johnson estudia la possibilitat d’obrir a la capital catalana un centre dedicat a la intel·ligència artificial (IA).
Diverses fonts empresarials consultades per aquest diari especifiquen que la decisió encara no està presa i que hi ha competència amb Madrid perquè Johnson & Johnson situï en un o altre territori el nou centre, que estaria destinat al desenvolupament d’aplicacions d’intel·ligència artificial.
Les mateixes fonts apunten que les pròximes dates poden ser importants perquè la multinacional amb seu a New Brunswick (Nova Jersey) decideixi finalment la ubicació d’aquest nou centre dedicat a la IA, en una inversió, que, si es concretés, rondaria els 100 milions d’euros.
Johnson & Johnson és una de les grans gegants del sector farmacèutic, fins al punt que el 2024 va ser la número u en facturació, amb 88.000 milions de dòlars (74.000 milions d’euros), en un rànquing en què va superar companyies com ara la xinesa Sinopharm, la suïssa Roche i les també americanes Merck i Pfizer. El valor en borsa d’aquest colós americà és superior als 360.000 milions d’euros.
Centenars de filials i marques
L’empresa nord-americana és present en el sector farmacèutic, en el de dispositius mèdics i en el cosmètic. Agrupa centenars de filials i marques, entre les quals destaquen Neutrogena, Listerine, Johnson’s Baby i BabyCenter. Va tenir un paper protagonista durant la pandèmia de la covid mitjançant la vacuna contra el virus de la seva farmacèutica Janssen. A Espanya, entre el 2020 i el 2022 es van administrar més de dos milions d’aquestes vacunes per a la covid, i va ser la quarta més utilitzada, a considerable distància de Pfizer, Moderna i AstraZeneca.
Notícies relacionadesEn l’última dècada Barcelona s’ha acostumat a ser el destí escollit per empreses de tot el món per instal·lar-hi centres digitals. Ho va fer Nestlé, quan el 2016 va situar la seu central dels seus serveis digitals a Esplugues, i hi ha hagut altres inversions significatives com la de PepsiCo (2021) a Cornellà de Llobregat, Microsoft (2021 i 2025) amb apostes en el camp de la IA i de les vendes digitals i AstraZeneca (2023) amb un hub dedicat a les malalties rares. Entre les grans multinacionals que han ubicat centres a Catalunya també hi ha Carbonissa, Zurich, Oracle i Lufthansa.
L’estudi Tech Hubs Overview elaborat per la Mobile World Capital i fet públic l’any passat afirmava que els centres digitals que s’han instal·lat a Barcelona tenien un impacte econòmic de 2.500 milions d’euros.
- A ‘Vogue’ Rosalía mostra la seva recepta de truita de patates amb ceba i el típic vermut del Baix Llogregat
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
