La cita de la cançó d’autor
Barnasants respon a la tercera onada de la Covid amb 140 concerts
El festival munta una programació d’aforament reduït amb artistes com Maria del Mar Bonet, Albert Pla, Maria Arnal i Marcel Bagés, Maria Rodés i Joan Isaac amb Carme Sansa

plepla
En un moment en què la nova onada de la pandèmia redueix l’oferta de música en directe a la mínima expressió, Barnasants mou peça, fidel a la seva moral de guerrilla, amb una 26a edició voluminosa (140 concerts), adaptada a aforaments reduïts i a prova de restriccions (o gairebé). L’eslògan d’aquest any, o crit de guerra, és «cultura o barbàrie», i el festival es disposa a treballar «com si estiguéssim en Fase 1», anuncia el seu director, Pere Camps, de manera que «només en el cas que es tanquin els espais culturals no se celebraran els concerts».
Obre la mostra aquest diumenge el cantautor valencià Pau Alabajos amb la presentació de l’àlbum ‘Les hores mortes’, que havia d’haver tancat l’edició del 2020, l’abril passat. L’acull el Teatre Joventut, de l’Hospitalet, que s’erigeix en un dels epicentres de la programació, amb propostes d’estrena com les de Maria del Mar Bonet amb Borja Penalba (31 de gener), Albert Pla (12 de febrer) i Maria Arnal i Marcel Bagés (20 de febrer), així com tres homenatges corals: a Guillermina Motta (amb Sílvia Comes, Anna Roig, Laura Simó i Mone Teruel; 28 de febrer), al valencià Lluís Miquel (10 d’abril) i a Georges Brassens, en el seu centenari (amb Maria Rodés, Anna Roig, Mariola Membrives i Eva Dénia, 23 d’abril).
Organització «confederal»
Altres escenaris destacats seran el Casinet d’Hostafrancs (per on passaran figures com Enric Hernàez, Toti Soler, Ivette Nadal o Xavier Baró), l’Auditori Barradas, de l’Hospitalet (Gemma Humet, Pi de la Serra o els tàndems Joan Isaac-Carme Sansa i Mariola Membrives-Chano Domínguez), el Harlem Jazz Club (Alidé Sans, Namina, Maria Jaume) i el CAT, que, en col·laboració amb el festival Tradicionàrius, acollirà artistes com Maria Rodés, Pep Gimeno ‘Botifarra’, Jaume Arnella o la Companyia Elèctrica Dharma. Graella de concerts que s’estén a altres escenaris catalans, així com valencians, balears i de l’Alguer, en línia amb el «caràcter confederal» del festival, i assumint, recorda Pere Camps, que aquest 26è Barnasants es desplegarà exposant-se a la «muntanya russa de la pandèmia».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer