Crítica de cine
’El padre’: la desintegració del seny
El film no renuncia als seus orígens teatrals, amb pocs i inalterables decorats d’estudi i fent del diàleg actoral entre Anthony Hopkins i Olivia Colman la seva raó de ser
’El padre’ (The Father)
Direcció: Florien Zeller
Estrena: dimecres, 23 / desembre / 2020
★★★
‘El padre’ és un film que no renúncia ni dissimula en cap moment els seus orígens teatrals. Al contrari: fa dels pocs i inalterables decorats d’estudi i del diàleg actoral entre Anthony Hopkins i Olivia Colman la seva raó de ser.
El director, Florian Zeller, coneix bé el text. Ell el va escriure per al teatre, el va estrenar fa vuit anys a París amb gran èxit i ara l’ha traslladat personalment al cine. Un text molt personal i íntim, ja que va sorgir quan la seva àvia va començar a patir símptomes d’Alzheimer. Però el relat no se centra en una àvia i un net, sinó en un pare i una filla i de quina manera, més directa atès el parentiu i l’edat, la demència d’un afecta el seny de l’altra. De forma subtil en ocasions, més evident en d’altres, Zeller analitza el deteriorament del pare i les contradiccions en què es veu sumida la filla davant uns fets devastadors.
És un text per lluir-se els actors, i Hopkins i Colman se senten davant les càmeres com si estiguessin sobre una tarima teatral. No sé si Zeller ha vist ‘Floride’, una pel·lícula francesa del 2015 inspirada de manera més lliure en la seva obra. Al portar-la ell a la pantalla, ha incidit que amb el cine pot aproximar-se a aquests primers plans dels personatges, que al teatre és sempre una visió de conjunt per part de l’espectador. Una raó de pes. L’altra és que sempre va voler fer aquesta obra amb Hopkins.
Notícies relacionades
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Equipament Inversió de 13 milions al port per millorar el control fronterer
- Tempesta judicial i política Cerdán demana les col·laboracions de Koldo amb la Guàrdia Civil
- Nou lloc El Parlament incorporarà un expert en antiracisme
- Portaveu del PP Sémper anuncia que té càncer en "fase molt primigènia"
- Anàlisi Vox s’obre pas entre les joves