disputa contractual
Taylor Swift regrava la seva música, propietat d'un fons d'inversió
zentauroepp49578464 gente200324163258 /
Taylor Swift va confirmar aquest dilluns que ha començat a gravar de nou les seves cançons antigues, després que un fons d’inversió hagi adquirit els drets dels seus sis primers àlbums per un valor estimat de més de 250 milions d’euros.
Es tracta de la segona vegada que la música de Swift és objecte d’una transacció comercial fora del control de l’artista, que l’any passat va veure com els empresaris Scooter Braun i Scott Borchetta aconseguien totes les seves gravacions mestres al comprar la seva antiga discogràfica, Big Machine Label, amb la qual va tenir contracte entre el 2005 i el 2018.
La cantant té la propietat de les lletres que va escriure però no de les gravacions (àudio), per això ja va avançar a l’estiu que pensava tornar a gravar els seus sis primers àlbums, una cosa en què ja està immersa.
D’aquesta manera, les plataformes digitals i els programes de televisió o anuncis que utilitzin música de l’artista podran fer servir les versions regravades en lloc de les anteriors.
L’anunci de Swift va arribar hores després que la revista ‘Variety’, especialitzada en la indústria de l’entreteniment, informés que un fons d’inversió havia comprat els drets de la seva música. Un capítol més en les seves disputes contractuals.
«Fa unes setmanes el meu equip va rebre una carta d’una companyia de capital privat anomenada Shamrock Holdings informant-nos que havien comprat el 100% de la meva música, vídeos i caràtules», va confirmar Swift a les xarxes socials.
El fons d’inversió, que no està directament relacionat amb la indústria musical, va comprar el paquet als mateixos empresaris que van adquirir el 2019 l’antic segell en el qual Swift va començar la seva carrera i que va ser la casa de la cantant fins que el 2018 va fitxar per Universal Music, després de diversos desacords en les negociacions d’un nou contracte.
La lluita de Swift pel control de la seva música
Tot es remunta a la sortida de l’artista del seu segell. Quan l’empresari nord-americà Scooter Braun, conegut per representar artistes com Justin Bieber i Ariana Grande, va comprar l’antic segell de Swift el 2019, va aconseguir el control de sis discos de la cantant, dos dels quals, premiats amb el Grammy a l’àlbum de l’any.
D’acord amb la versió de Swift, quan va intentar adquirir els drets, Braun i el seu soci Borchetta van exigir una clàusula en la qual s’havia de comprometre a no parlar negativament d’ells ni de la negociació, abans fins i tot de conèixer el preu que demanaven.
«El meu equip legal va dir que això no era gens normal», va assegurar Swift.
Notícies relacionadesAra, malgrat que el control dels drets està en mans del nou fons d’inversió, Braun i Borchetta continuaran rebent beneficis per l’explotació de la seva música, cosa que ha animat l’artista a llançar-se de nou a l’estudi per gravar les seves cançons antigues.
«Espero que comprenguin que aquesta és la meva única forma de recuperar l’orgull que una vegada vaig tenir a l’escoltar cançons dels meus primers sis àlbums i també de permetre que els meus seguidors escoltin aquests àlbums sense sentiments de culpa per beneficiar Scooter», va afirmar Swift.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
