BALANÇ
La Setmana del Llibre a Català tanca amb 25.000 visitants
L'organització preveu tancar l'edició amb una facturació de 325.000 euros, unes vendes «molt positives»
![getthumbsbyfilename getthumbsbyfilename](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/769477ca-65b2-478e-a583-aec36f082b50_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
getthumbsbyfilename
La Setmana del Llibre en Català tanca aquest diumenge la seva 38a edició amb vendes «molt positives», després que en els últims cinc dies unes 25.000 persones hagin visitat el seu recinte al Moll de la Fusta de Barcelona. Des del dimecres 9 de setembre i fins aquest diumenge, la Setmana ha acollit més de 180 activitats en una edició que per primera vegada no s’ha celebrat a l’avinguda de la Catedral de Barcelona, ha explicat l’organització en un comunicat.
Gairebé 200 autors han firmat exemplars dels seus llibres durant l’esdeveniment i, a més, els itineraris literaris que la Setmana ha organitzat dins i fora de Barcelona han tingut un seguiment de gairebé el 100%. La Setmana d’aquest any ha sigut la més curta de la història: de deu dies s’ha passat a cinc, amb limitació de l’aforament a 935 persones al recinte del Moll de la Fusta per evitar contagis de coronavirus. A més, s’han respectat les distàncies de seguretat i la higiene «permanent» dels espais i de tot el recinte, on no es podia accedir sense mascareta.
Notícies relacionadesL’organització preveu tancar amb una facturació de 325.000 euros, cosa que permetrà al sector editorial i de revistes en català «encarar l’últim trimestre de l’any amb força per aconseguir» pal·liar les conseqüències de la crisi del coronavirus. El president de la Setmana, Joan Carles Girbés, i la presidenta d’Editors.cat, Montse Ayats, van destacar que, malgrat les restriccions, l’edició ha sigut un «èxit» i un exemple que és possible celebrar esdeveniments culturals segurs i amb nous formats.
L’organització ha situat «l’aposta en ferm de tot el sector, la complicitat i el recolzament de patrocinadors privats i institucions públiques, la fidelitat del públic» i la difusió mediàtica com a factors clau de l’èxit d’aquesta edició
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius