'Las niñas': la infància revelada
Pilar Palomero explora les relacions d'un grup de nenes a Saragossa el 1992, una època fàcilment identificable
Las niñas ★★★
Direcció: Pilar Palomero
Repartiment: Andrea Fandós, Natalia de Molina, Carlota Gurpegui, Zoe Arnao, Julia Sierra, Francesca Piñón
País: Espanya
Durada: 100 minuts
Any: 2020
Gènere: Drama
Estrena: 4 de setembre del 2020
Produïda per la mateixa productora d’‘Estiu 1993’, Inicia Films, ‘Las niñas’ té el pòsit vivencial de la directora, que aconsegueix traduir en imatges no necessàriament espontànies però sí molt creïbles en un repte tan difícil com una interpretació homogènia d’un repartiment format essencialment per nenes de 10 o 11 anys.
En el seu debut premiat al recent festival de Màlaga, Palomero explora les relacions d’un grup de nenes a Saragossa en una època fàcilment identificable: 1992, els preparatius dels Jocs Olímpics de Barcelona, l’Exposició Universal de Sevilla. No són traços argumentals molt originals o innovadors, però tot està molt ben explicat i interpretat: una de les actrius, la que interpreta Celia, la més protagonista, té una mirada que en alguns primers plans recorda a la mirada meravellada d’Ana Torren en ‘El espíritu de la colmena’.
Notícies relacionadesLa pel·lícula té moments molt notables, com quan les nenes escolten la música d’Héroes del Silencio o fumen d’amagat al carrer, la revisió mèdica i la primera visita a una discoteca. I tot i que el protagonisme es va encarant cap a la relació de Celia amb Brisa, la nena nouvinguda de Barcelona que sembla pertany a
un món diferent, aquesta relació no va molt més enllà, sinó que es queda en un esbós, com ho són les emocions d’aquestes nenes al llarg del relat.
- Un terç de la plantilla Convocada una vaga indefinida a Avis a Barcelona per un ero que afecta 132 empleats
- Concurs gastronòmic La millor croqueta de Barcelona, a punt de revelar-se: podràs ser a l’esdeveniment gratis
- Carxofes Martín Berasategui, xef: "Les carxofes amb cloïsses més gustoses es fan amb brou de peix, una cullerada de farina i 150 ml de vi blanc"
- Gastronomia Jordi Cruz, xef, mostra al país què és un autèntic pa amb tomàquet: 2.000 reaccions dels andalusos
- Barcelonejant Ferran Adrià i Rigoberta Bandini brillen en una nit d’estrelles
