CRÍTICA DE CINE
'La verdadera historia de la banda de Kelly': llegenda punk
Justin Kurzel revisa la vida del bandoler Ned Kelly en un suggeridor 'neowestern' d'imatgeria glam/punk

zentauroepp53855563 icult bcn film fest banda de kelly200623122106
La verdadera historia de la banda de Kelly ★★★★
Direcció: Justin Kurzel
Repartiment: George MacKay, Essie Davis, Nicholas Hoult, Russell Crowe
País: Regne Unit / França / Austràlia
Durada: 124 minuts
Any: 2019
Gènere: ‘Neowestern’
Estrena: 2 de juliol
Aquesta nova visió de la història del rebel malfactor Ned Kelly, espècie d’heroi nacional a Austràlia, contradiu el seu propi títol ja des dels crèdits inicials, en els quals es pot llegir-se: «Res del que veuran aquí és veritat». Partint d’una novel·la de Peter Carey, el director del pictòric ‘Macbeth’ del 2015 ha adaptat el personatge a una estètica i ètica purament rock, en la que podria ser una visió, en realitat, molt veritable de la personalitat d’aquest bandoler enfrontat a un ordre corrupte.
Notícies relacionadesEl Kelly de George MacKay (aquí fins i tot més físic que en ‘1917’) no és hirsut i impositiu, sinó imberbe i esmunyedís. Cadascun dels seus músculs sembla a la vista, com l’Iggy Pop de principis dels setanta. Ell i la seva banda es posen vestits de dona com a aparent provocació, però una subtrama ‘queer’ recorre tot el metratge. Tots semblen interessats sexualment en Kelly, des de la seva pròpia mare (Essie Davis) fins al seu pitjor enemic, l’agent Alexander Kitzpatrick (Nicholas Hoult, tan antipàtic com a ‘The Great’).
La història del ‘bushranger’ Kelly dona per a una aventura en tota regla, però Kurzel prefereix la interrogació psicològica i la torbació eròtica al desplegament elèctric de l’acció, una cosa que només arriba realment amb el famós tiroteig que va enfrontar la banda amb la policia victoriana a Glenrowan. Val la pena superar un acte central una mica morós (més ‘slowcore’ que punk o glam) per arribar a aquest clímax, un èxtasi d’acció fantasmal que revisa el final de ‘Sangre fácil’, dels Coen, des de la bogeria estroboscòpica. La seva armadura i casc antibales casolans fan icònic acte d’aparició. Com en el conegut desenllaç del personatge, que gela la sang, Kurzel arrossega el seu ‘neowestern’ cap a una cosa que només pot catalogar-se com a terror pur.
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Entrevista Jordi González: «Després d’aquesta malaltia que gairebé acaba amb mi si faig alguna cosa és perquè em surt del cor»
- Dia mundial Borja Suberviola, metge intensivista: «Als hospitals cada vegada veiem més infeccions que acaben en sèpsia»
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se