CRÍTICA DE CINE
'Parking': ni espanyola ni romanesa
Una fallida pel·lícula sobre el desarrelament que no s'eleva més enllà de l'anecdòtic
zentauroepp53413881 icult fotograma de la pel cula parking200514142801
El cine espanyol i el romanès es fusionen en aquesta pel·lícula amb prometedor punt de partida que acaba triant pelegrins camins que anul·len la seva versemblança. El director Tudor Giurgiu planteja una història que es basa en el desarrelament de l’immigrant, en el seu sentiment d’indefensió davant una societat que l’exclou i estigmatitza. Però els seus camins romàntics no acaben de funcionar (una relació d’‘amourfou’ amb Belén Cuesta) i molt menys les seves derivacions cap a un ‘thriller’ criminal un mica matusser. Que el protagonista sigui un poeta incomprès que cita a Bolaño, resulta una mica naïf. Només la presència d’Ariadna Gil aconsegueix elevar la proposta per sobre de l’anecdòtic.
Parking ★★
Direcció: Tudor Giurgiu
Repartiment: Mihai Smarandache, Belén Cuesta, Ariadna Gil, Luis Bermejo, Manuel Bandera, Daniel Mantero, Carlos Urban, Pablo Gómez
País: Romania / Espanya
Durada: 110 minuts
Any: 2019
Gènere: Drama
Estrena: 15 de maig del 2020 (Filmin)
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats
- L’autògraf es venja del ‘selfie’ al Sant Jordi Musical de la Damm