CRÍTICA DE CINE

'Parking': ni espanyola ni romanesa

Una fallida pel·lícula sobre el desarrelament que no s'eleva més enllà de l'anecdòtic

zentauroepp53413881 icult fotograma de la pel cula parking200514142801

zentauroepp53413881 icult fotograma de la pel cula parking200514142801

1
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

El cine espanyol i el romanès es fusionen en aquesta pel·lícula amb prometedor punt de partida que acaba triant pelegrins camins que anul·len la seva versemblança. El director Tudor Giurgiu planteja una història que es basa en el desarrelament de l’immigrant, en el seu sentiment d’indefensió davant una societat que l’exclou i estigmatitza. Però els seus camins romàntics no acaben de funcionar (una relació d’‘amourfou’ amb Belén Cuesta) i molt menys les seves derivacions cap a un ‘thriller’ criminal un mica matusser. Que el protagonista sigui un poeta incomprès que cita a Bolaño, resulta una mica naïf. Només la presència d’Ariadna Gil aconsegueix elevar la proposta per sobre de l’anecdòtic.

Parking ★★

Direcció:  Tudor Giurgiu

Repartiment:  Mihai Smarandache, Belén Cuesta, Ariadna Gil, Luis Bermejo, Manuel Bandera, Daniel Mantero, Carlos Urban, Pablo Gómez

País:  Romania / Espanya 

Durada:  110 minuts

Any:  2019

Gènere:  Drama

Estrena:  15 de maig del 2020 (Filmin)