CRÍTICA DE CINE
'Ema': reggaeton i alliberament
El director Pablo Larraín mira per primera vegada al Xile actual, als moviments urbans, en aquest film que compta amb un extraordinari treball de l'actriu Mariana Di Girolamo
El director xilè Pablo Larraín s’aparta de la dictadura de Pinochet (‘Tony Manero’, ‘Post Mortem’, ‘No’), la revisió d’un personatge històric (‘Jackie’, ‘Neruda’) i les connotacions dels abusos sexuals en el clergat (’El club’). Amb ‘Ema’ mira per primera vegada al Xile actual, als moviments urbans, a l’alliberament del cos a través del reggaeton quan la ment s’ha encallat en una tragèdia de disputes familiars. Amb un extraordinari treball de l’actriu Mariana Di Girolamo, ‘Ema’ ens transporta a un Valparaíso diferent on una dona jove dubta i falla en les seves eleccions, però es recupera portant-ho tot al límit veritable.
Ema ★★★★
Direcció: Pablo Larraín
Repartiment: Mariana Di Girolamo, Gael García Bernal, Santiago Cabrera, Giannina Fruttero, Catalina Saavedra
País: Xile
Durada: 102 minuts
Any: 2019
Gènere: Drama
Estrena: 24 de gener del 2020
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Vine a escalar i apunta’t a competir: s’obre el termini d’inscripcions
- turisme cultural La Cerdanya a través de les esglésies romàniques
- caminada popular De ruta pels paratges de la riera de Rajadell
- EXPOSICIONS El Balloon Museum d’‘Emily in Paris’ aterra a Barcelona