CRÍTICA DE CINE

'Ema': reggaeton i alliberament

El director Pablo Larraín mira per primera vegada al Xile actual, als moviments urbans, en aquest film que compta amb un extraordinari treball de l'actriu Mariana Di Girolamo

estrenos de la semana trailer de xx 20xx 1 / periodico

1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

El director xilè Pablo Larraín s’aparta de la dictadura de Pinochet (‘Tony Manero’, ‘Post Mortem’, ‘No’), la revisió d’un personatge històric (‘Jackie’, ‘Neruda’) i les connotacions dels abusos sexuals en el clergat (’El club’). Amb ‘Ema’ mira per primera vegada al Xile actual, als moviments urbans, a l’alliberament del cos a través del reggaeton quan la ment s’ha encallat en una tragèdia de disputes familiars. Amb un extraordinari treball de l’actriu Mariana Di Girolamo, ‘Ema’ ens transporta a un Valparaíso diferent on una dona jove dubta i falla en les seves eleccions, però es recupera portant-ho tot al límit veritable.

Ema ★★★★

Direcció:  Pablo Larraín

Repartiment:  Mariana Di Girolamo, Gael García Bernal, Santiago Cabrera, Giannina Fruttero, Catalina Saavedra

País:  Xile

Durada:  102 minuts

Any:  2019

Gènere:  Drama

Estrena:  24 de gener del 2020