'FANDOM' EN EXPANSIÓ
Barcelona, una ciutat rendida a la cultura pop sud-coreana
A la capital catalana hi ha festes, botigues o cafeteries on sentir-se com en ple Seül

zentauroepp43776737 icult190527133051 /
Des de l’explosió de la xarxa, ni tan sols els fans d’assumptes més o menys minoritaris se senten sols; hi ha subdirectoris de Reddit per a gairebé qualsevol subelement de qualsevol subcultura que un es pugui imaginar. Però els adeptes barcelonins del K-pop poden desenvolupar la seva passió també en la vida real, a la seva ciutat; cada vegada són més els esdeveniments, tallers, botigues i llocs de tot tipus que reten homenatge a la cultura coreana.
Per exemple, hi ha les festes del Sukeban Team, és a dir, Alicia Belver i Núria Cot, que van començar organitzant festes de música japonesa fa quatre anys i van acabar creant-les també de K-pop, cada vegada amb més capacitat de convocatòria. "Des del 2015 –ens explica Belver– el fenomen fan a Barcelona ha anat creixent cada vegada més. Les xarxes socials i internet hi han tingut molt a veure, ja que ara mateix és molt senzill escoltar k-pop. És fàcil trobar CD d’artistes coreans en llocs com Fnac o Mediamarkt, igual que és fàcil trobar cosmètica coreana a perfumeries conegudes com Primor o Druni i fins i tot aliments en diferents cadenes de supermercats".
Sukeban munten festes per a menors (de 14 a 18 anys, les dues edats inclusivament) i per a majors de 18. Segons Belver, i contra el que es podria imaginar, en les segones "trobem una forquilla molt àmplia d’edats: des de persones que acaben de complir els 18 fins a d’altres que tenen més de 45". Tot i que sembli un rang d’edat molt ampli, "es respira un aire homogeni i molt bon rotllo". Però més espectaculars deuen ser les festes 'light’: "El públic menor s’aprèn totes les coreografies i les balla allà mateix". Ara mateix, per cert, l’Espai Jove La Fontana acull un taller de K-pop dirigit a joves d’entre 12 i 29 anys.
El mapa essencial
L’Alicia i la Núria coneixen tots els racons de Barcelona on es pot l’essència coreana. La zona d’Arc de Triomf, ens recorden, està plena d’establiments que venen CD i marxandatge, com Chunichi i Ribbolution, per dir-ne només un parell. "Altres coses que estan de moda entre els fans són el 'bubble tea' [o te de boletes] i el 'bingsu' [o gel ratllat de diversos sabors]. També la pastisseria tradicional asiàtica, que es pot trobar a Bing Bing Café, Pink Soda Café, Tasmango Dessert, Zenzoo, Bubbolitas o Pandacha. Pel que fa a restaurants, opten per Little Corea [Villarroel], Restaurant Corea [Urquinaona] o Seoul [a prop de la Sagrada Família]. ¿I si vols maquillar-te com a Corea? "A nosaltres ens encanten les botigues de MiiN i de la marca Missha", recomanen. K-Barna està de moda.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»