FESTIVAL AQUEST DISSABTE
Els jueus ultraortodoxos carreguen contra Eurovisió per violar el 'shabat'
undefined42761694 ultraortodoxos 60 minuts190515154131
Un corrent de jueus ultraortodoxos van convocar una pregària especial aquest divendres a Israel contra els treballs que "profanen" el shabat, la jornada sagrada de descans per al judaisme, a causa de la celebració aquests dies del festival d’Eurovisió.
Els rabins Haim Kanievsky i Gershon Edelstein, líders del corrent haredí no hassídic, van demanar a través d’una circular pública titulada "El lament del shabat" que se celebrin oracions especials a les sinagogues aquest divendres a mitjanit, ha informat la ràdio pública israeliana Kan.
Ho fan en senyal de rebuig al desacatament públic del ‘shabat’ i que molts jueus es veuran obligats a treballar dissabte amb motiu del festival.
Des que Israel va guanyar el seu dret a convertir-se en el país amfitrió d’Eurovisió l’any passat ha hagut de fer front a dificultats plantejades per la població ortodoxa. Un ministre ultraortodox va arribar a demanar que es canviés de dia el festival perquè no coincidís amb la festa jueva.
Aquesta festivitat exigeix un descans absolut sense activitats institucionals ni d’organismes oficials i en què no hi ha transport públic durant el shabat, que comença al caure el sol divendres i acaba dissabte al vespre.
Per exemple, la banda musical israeliana Shalvá, composta per joves amb diferents discapacitats, i que era favorita en totes les enquestes per representar el país, va abandonar el concurs després de negar-se a treballar durant aquesta jornada.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
- El Govern defensa l’IRTA-CReSA La Generalitat reitera que no hi ha «cap indici» que el brot de pesta porcina sortís d’un laboratori
- Hostaleria Abaixa la persiana el restaurant de Pep Guardiola: últims dies
- Pla del Govern Catalunya renovarà 20 barris degradats amb una inversió total de 412 milions
- Previsió meteorològica Catalunya reactiva els seus plans davant inundacions davant les intenses pluges previstes per a aquest divendres i dissabte
