Anar al contingut

PALMARÈS DE LA TERCERA EDICIÓ

El BCN Film Fest premia 'Soledad', d'Agustina Macri

Agustina Macri, filla de l'expresident de l'Argentina, guanya el premi a la millor pel·lícula amb un 'biopic' de Soledad Rosas

Juan Manuel Freire

El BCN Film Fest premia 'Soledad', d'Agustina Macri

La tercera i més ambiciosa edició del BCN Film Fest s’ha tancat amb una gala de clausura en la qual, abans de projectar-se 'La balada de Buster Scruggs' en pantalla gran (per primera vegada a Espanya), es van entregar els premis a les pel·lícules guanyadores.

El jurat oficial, format per l’autor i director de teatre Josep Maria Miró, la periodista i escriptora Pilar Eyre i l’actriu Nora Navas, ha concedit el premi a la millor pel·lícula a 'Soledad', biopic de Soledad Rosas que suposa el debut en la direcció d’Agustina Macri, filla gran de l’expresident de l’Argentina, Mauricio Macri.

María Soledad Rosas va ser una noia argentina, de classe mitjana, per a qui unes vacances a Itàlia es van convertir en viatge de no retorn. Primer, per bons motius: a Torí va conèixer al que seria l’amor de la seva vida, el militant anarquista Edoardo 'Edo' Massari. Després, per motius tràgics: la parella i el també militant Silvano Pellisero van ser injustament empresonats per uns atemptats ecoterroristes, fet que va conduir al suïcidi l’Edo i, una mica més tard, presumptament, la Soledad. 

Les favorites del jurat crític

D’altra banda, el Premi de la Crítica ACCEC ha anat a parar a 'La vida sense la Sara Amat', un altre debut d’una altra directora, en aquest cas Laura Jou, coneguda primer com a actriu i després com a 'coach' i directora d’actors (en particular nens). El jurat compost per Aaron Cabañas, Pep Armengol i Ylenia Cañadas no està només en els seus gustos: també el Premi del Públic a la Millor Pel·lícula Catalana ha anat a parar a la pel·lícula de Jou, amb la novel·la d’igual títol de Pep Puig com a base.

La premsa ha concedit, a més, una menció especial a 'La mirada d’Orson Welles', del conegut crític i cineasta Mark Cousins, sobre els dibuixos i pintures de l’autor de 'Ciutadà Kane'. L’altre Premi del Públic, el dedicat a la millor comèdia, ha sigut per a 'De la India a París en un armario de Ikea', l’adaptació firmada per Ken Scott ('Negocios con resaca') d’una popular novel·la de Romain Puértolas.

El BCN Film Fest no concedeix premis tan tradicionals com millor a actriu, o millor guió, però la seva associació amb el festival Castell de Peralada permet que sí que hi hagi un premi a la millor música. La partitura premiada ha sigut 'El secreto de las abejas’, de Claire M. Singer, un fitxatge recent del prestigiós segell experimental Touch.

Dates per al 2020

Finalment, el premi EDUCACINE, atorgat per docents i estudiants, ha sigut per a 'La tragedia de Peterloo', la pel·lícula de Mike Leigh que explica i exposa amb fervor pedagògic un moment tràgicament fundacional per a la classe obrera anglesa: el dur episodi del 1819 en què la cavalleria britànica va carregar a la plaça de Sant Pere, de Manchester, contra una multitud pacífica que exigia la reforma parlamentària i l’extensió del dret de vot.

El certamen ja ha anunciat les seves dates per l’any que ve, del 17 al 24 d’abril, una mica anteriors al calendari a les d’aquesta edició. Sant Jordi (el germen nuclear d’un certamen en la intersecció de cine, literatura, art i història) serà gairebé clímax del festival i no gairebé tret de sortida.