CRÒNICA DE MÚSICA

El malenconiós Hamlet de Carlos Álvarez

El baríton espanyol fa vibrar els liceistes amb la seva interpretació

zentauroepp47273121 190308203202

zentauroepp47273121 190308203202

1
Es llegeix en minuts
Pablo Meléndez-Haddad

De la mà de quatre grans de la lírica, la soprano alemanya Diana Damrau, el baríton malagueny Carlos Álvarez, el tenor de Tenerife Celso Albelo i el director israelià Daniel Oren, va tornar al Liceu, tot i que en concert, ‘Hamlet’ d’Ambroise Thomas, una obra amb tots els elements propis de la ‘grand opéra’ parisenca, amb grans cors –ben preparat per Conxita Garcia-, cinc actes i ballet. En aquesta tornada després de 16 anys, amb certes retallades i alguns ajustaments, va arribar servida amb cura per Oren, tot i que la tensió va decaure en diversos moments, detall que no s’ha d’atribuir només al podi, sinó a les dimensions d’una obra el llibret de la qual no fa honor a la seva font d’inspiració, més encara amb aquest final que resta poder a la tragèdia del príncep de Dinamarca (i sense escenificació).

La veu de Carlos Álvarez corre com una fletxa per la sala carregada d’intenció i d’accents dramàtics

Notícies relacionades

Però la vetllada va ser molt aplaudida i hi va tenir molt a veurela feliç prestació com a Hamlet d’un Carlos Álvarez que no para de créixer com a intèrpret, amb una veu seductora, que corre com una fletxa per la sala sempre carregada d’intenció i d’accents dramàtics. Diana Damrau va dibuixar una Ophélie amb un punt d’humanitat que li va bé al personatge, assumint no sempre amb comoditat els sobreaguts d’una partitura endimoniada; el seu encertat fraseig no va poder amb les notes més agudes, calant i fent el que va poder. S’hi va unir l’impecable Laërte d’un Celso Albelo en plenitud i amb una projecció considerable, de línia elegant i sempre expressiva. La reina Gertrude d’Eve-Maud Hubeaux, entregada i eficaç, va rebre una ovació, a distància del Claudius de Nicolas Testé, també amb problemes amb els aguts. De la resta del repartiment van destacar l’enterrador sobrat de Carlos Daza, el Fantasma del rei Hamlet d’Ivo Stanchev i el Marcellus d’Albert Casals, acompanyats, del Polonius de Rubén Amoretti, de l’Horatio d’Enric Martínez-Castignani  i del segon enterrador de Josep Fadó.

Diumenge és l’última oportunitat per disfrutar d’aquesta òpera complexa de la qual només s’oferiran dues audicions.

Temes:

Òpera Música