CRÒNICA DE MÚSICA
El malenconiós Hamlet de Carlos Álvarez
El baríton espanyol fa vibrar els liceistes amb la seva interpretació

zentauroepp47273121 190308203202
De la mà de quatre grans de la lírica, la soprano alemanya Diana Damrau, el baríton malagueny Carlos Álvarez, el tenor de Tenerife Celso Albelo i el director israelià Daniel Oren, va tornar al Liceu, tot i que en concert, ‘Hamlet’ d’Ambroise Thomas, una obra amb tots els elements propis de la ‘grand opéra’ parisenca, amb grans cors –ben preparat per Conxita Garcia-, cinc actes i ballet. En aquesta tornada després de 16 anys, amb certes retallades i alguns ajustaments, va arribar servida amb cura per Oren, tot i que la tensió va decaure en diversos moments, detall que no s’ha d’atribuir només al podi, sinó a les dimensions d’una obra el llibret de la qual no fa honor a la seva font d’inspiració, més encara amb aquest final que resta poder a la tragèdia del príncep de Dinamarca (i sense escenificació).
La veu de Carlos Álvarez corre com una fletxa per la sala carregada d’intenció i d’accents dramàtics
Però la vetllada va ser molt aplaudida i hi va tenir molt a veurela feliç prestació com a Hamlet d’un Carlos Álvarez que no para de créixer com a intèrpret, amb una veu seductora, que corre com una fletxa per la sala sempre carregada d’intenció i d’accents dramàtics. Diana Damrau va dibuixar una Ophélie amb un punt d’humanitat que li va bé al personatge, assumint no sempre amb comoditat els sobreaguts d’una partitura endimoniada; el seu encertat fraseig no va poder amb les notes més agudes, calant i fent el que va poder. S’hi va unir l’impecable Laërte d’un Celso Albelo en plenitud i amb una projecció considerable, de línia elegant i sempre expressiva. La reina Gertrude d’Eve-Maud Hubeaux, entregada i eficaç, va rebre una ovació, a distància del Claudius de Nicolas Testé, també amb problemes amb els aguts. De la resta del repartiment van destacar l’enterrador sobrat de Carlos Daza, el Fantasma del rei Hamlet d’Ivo Stanchev i el Marcellus d’Albert Casals, acompanyats, del Polonius de Rubén Amoretti, de l’Horatio d’Enric Martínez-Castignani i del segon enterrador de Josep Fadó.
Diumenge és l’última oportunitat per disfrutar d’aquesta òpera complexa de la qual només s’oferiran dues audicions.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- II Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani Màlaga passa el testimoni a Barcelona com a seu del III Fòrum del Mediterrani
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- Fitxatge polèmic Joan García s’acomiada de l’Espanyol: «Sé que aquesta decisió no serà fàcil d’entendre per a tothom. No us demano que ho feu»
- II FÒRUM DEL MEDITERRANI El gran repte d'obrir al mar les ciutats i l'economia del Mediterrani
- Sector bancari El BBVA acusa el Govern d’entorpir una operació «entre actors privats» per l’opa al Sabadell