CRÒNICA DE MÚSICA
El malenconiós Hamlet de Carlos Álvarez
El baríton espanyol fa vibrar els liceistes amb la seva interpretació

zentauroepp47273121 190308203202
De la mà de quatre grans de la lírica, la soprano alemanya Diana Damrau, el baríton malagueny Carlos Álvarez, el tenor de Tenerife Celso Albelo i el director israelià Daniel Oren, va tornar al Liceu, tot i que en concert, ‘Hamlet’ d’Ambroise Thomas, una obra amb tots els elements propis de la ‘grand opéra’ parisenca, amb grans cors –ben preparat per Conxita Garcia-, cinc actes i ballet. En aquesta tornada després de 16 anys, amb certes retallades i alguns ajustaments, va arribar servida amb cura per Oren, tot i que la tensió va decaure en diversos moments, detall que no s’ha d’atribuir només al podi, sinó a les dimensions d’una obra el llibret de la qual no fa honor a la seva font d’inspiració, més encara amb aquest final que resta poder a la tragèdia del príncep de Dinamarca (i sense escenificació).
La veu de Carlos Álvarez corre com una fletxa per la sala carregada d’intenció i d’accents dramàtics
Però la vetllada va ser molt aplaudida i hi va tenir molt a veurela feliç prestació com a Hamlet d’un Carlos Álvarez que no para de créixer com a intèrpret, amb una veu seductora, que corre com una fletxa per la sala sempre carregada d’intenció i d’accents dramàtics. Diana Damrau va dibuixar una Ophélie amb un punt d’humanitat que li va bé al personatge, assumint no sempre amb comoditat els sobreaguts d’una partitura endimoniada; el seu encertat fraseig no va poder amb les notes més agudes, calant i fent el que va poder. S’hi va unir l’impecable Laërte d’un Celso Albelo en plenitud i amb una projecció considerable, de línia elegant i sempre expressiva. La reina Gertrude d’Eve-Maud Hubeaux, entregada i eficaç, va rebre una ovació, a distància del Claudius de Nicolas Testé, també amb problemes amb els aguts. De la resta del repartiment van destacar l’enterrador sobrat de Carlos Daza, el Fantasma del rei Hamlet d’Ivo Stanchev i el Marcellus d’Albert Casals, acompanyats, del Polonius de Rubén Amoretti, de l’Horatio d’Enric Martínez-Castignani i del segon enterrador de Josep Fadó.
Diumenge és l’última oportunitat per disfrutar d’aquesta òpera complexa de la qual només s’oferiran dues audicions.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura