Anar al contingut

FESTIVAL EN CREIXEMENT

Ohlalà, cita a Barcelona amb el cine de 'qualité'

Juan Manuel Freire

Ohlalà, cita a Barcelona amb el cine de 'qualité'

Eddy Briere

La cartellera no va curta de cine francès, però en molts casos són pel·lícules amb pòsters encapçalats per la temible frase ‘La comèdia que arrasa a França’. Altres títols que, potser, no arrasin tant i ho haurien de fer es queden a l’estacada. Per recuperar-los i defensar-los va néixer Ohlalà, festival de cine francòfon de Barcelona, que acull perles franceses, però també suïsses, belgues, quebequeses... Avui dimecres s’ha presentat la segona edició, que se celebrarà a l’Institut Français de Barcelona i els Cinemes Texas del 13 al 19 de març.

Dels títols del programa, només dos tenen la distribució assegurada: la pedagògica animació ‘Dilili à Paris’, de Michel Ocelot, i el lluminós drama que serà la pel·lícula de cloenda, ‘Pupille’, de Jeanne Herry (aquí ‘En buenas manos’). Algun altre també la podria aconseguir; molts porten poc temps al mercat. 

Tenir títols realment recents era una de les intencions de l’Ohlalà per al 2019, segons han explicat les seves codirectores Mélody Brechet-Gleizes i Ana Belén Fernández a l’Institut Français. Un altre objectiu complert: més sessions escolars. Hi ha una novetat addicional important: un tercer premi, el del jurat de la crítica, que s’afegirà als ja coneguts de jurat jove i públic.

Favorites dels Césars

Divendres 22, dos dies abans dels Oscars, s’entreguen els Césars, en què ‘En liberté!’, comèdia de Pierre Salvadori amb la ubiqua Adèle Haenel, i precisament la pel·lícula inaugural de l’Ohlalà, aspira a nou premis. A quatre categories hi trobem el drama ‘Un amour impossible’, adaptació de la novel·la de Christine Angot (aquí a Anagrama); la seva directora, Catherine Corsini, vindrà a presentar-la al festival. La belga ‘Nos batailles’ està nominada a millor pel·lícula estrangera, i l’esmentada ‘Dilili à Paris’ és candidata a millor film d’animació.

Altres títols de la secció oficial són perles selectes de la Berlinale (on la quebequesa ‘Les rois mongols’ es va endur l’Os de Vidre), Canes (com ‘Les chatouilles’, el protagonista del qual, el també ubic Pierre Deladonchamps, ens visitarà), Locarno o Sevilla.

Agnès Jaoui com a padrina

El festival acollirà, a més, una retrospectiva dedicada a la directora, actriu i guionista Agnès Jaoui, coneguda per pel·lícules com ‘Como en las mejores familias’ (el guió de les quals va cofirmar a partir d’una obra teatral pròpia), ‘On connaît la chanson’ (que va coescriure per a Resnais) o ‘Para todos los gustos’, el seu clàssic debut darrere la càmera. Es podran veure tres pel·lícules posteriors de la seva filmografia pròpia, ‘Como una imagen’, ‘Un cuento francés’ i ‘Llenos de vida’, i ‘50 primaveras’, que només protagonitza.