ESTRENES DE CINE DE LA SETMANA

'Creed II' La leyenda de Rocky', l'adeu del mite Stallone

L'actor es retroba amb Dolph Lundgren, el llegendari Ivan Drago, en aquesta entrega que suposa el seu comiat de la popular saga boxística

creed ii / periodico

4
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

Quan semblava que la saga de Rocky Balboa ja no donava més de si, el director afroamericà Ryan Coogler, que acabava de triomfar a Sundance amb la crònica de denúncia social ‘Fruitvale station’, es va encarregar de recollir tota la seva herència i reactualitzar-la per donar-li un nou sentit d’acord als nous temps. El resultat va ser ‘Creed’ (2015), una pel·lícula profundament respectuosa amb el material original però recorreguda per una energia jove i fresca que connectava amb l’esperit de supervivència de les noves generacions.  

Ara s’estrena ‘Creed II: La leyenda de Rocky’,en la qual tornem a seguir els passos i l’evolució d’Adonis Creed en el seu camí cap a la fama com a campió de boxa després d’haver sigut entrenat per Rocky Balboa. Quan semblava que per fi havia trobat la pau necessària per calmar els seus dimonis interns, trucarà a la seva porta un fantasma del passat: Ivan Drago (Dolph Lundgren), que va matar al quadrilàter el seu pare, Apollo Creed, i que busca venjar-se de Balboa per haver-lo humiliat a la seva Rússia natal utilitzant com a vehicle el seu fill Viktor, que ha convertit en una autèntica màquina de matar.

Dolph Lundgren i Florian Munteanu, a 'Creed II: La leyenda de Rocky'.

La pel·lícula dialoga així de manera directa amb ‘Rocky IV’ (1985) i suposa la recuperació (després de la seva intervenció a ‘Aquaman’) de Dolph Lungren en un paper que li ha donat la possibilitat de desenvolupar una mica més el seu personatge. “Fa 30 anys només deia una frase: et mataré”, fa broma l’actor durant una visita a Madrid a presentar la pel·lícula. “Drago s’ha convertit en un 'outsider' després de la seva derrota. Ho va perdre tot i ha educat el seu fill en l’odi. Si ‘Rocky IV’ era una pel·lícula orquestrada al voltant de l’enfrontament entre russos i nord-americans en l’era Reagan, en aquesta ocasió no hi ha indici de patriotisme ni de política, és una història de persones, no de països, d’éssers molt més fràgils del que sembla que es mouen per pulsions molt humanes”.

Ryan Coogler no va poder fer-se càrrec del projecte, ja que es trobava immers en la realització de ‘Black panther’,però li va passar el relleu a un jove director que, com ell, venia de presentar una pel·li indie (‘The land’) a Sundance. “Quan arribes a una saga amb un esquema tan definit és complicat introduir el teu toc personal”, explica Steven Caple Jr. a EL PERIÓDICO. “Però jo ho he intentat al mateix temps que en mantenia intacta l’essència. Va ser un procés difícil i al mateix temps intimidador mantenir aquest equilibri”.

Les aportacions del director

Entre les seves aportacions, el director se sent orgullós d’haver aconseguit donar-li la volta als personatges masculins i femenins. “Res de mascles, res de tios guais i segurs de si mateix. L’Adonis està ple d’inseguretats, és fràgil i molt sensible. No obstant, la Bianca (Tessa Thompon) és més dura, diu la seva opinió, té la seva pròpia vida i la seva carrera professional. Tenia clar que no volia un personatge femení que fos el recolzament del protagonista, sinó que tingués la seva pròpia entitat independent”.

Michael B. Jordan i Steven Caple Jr., al rodatge de 'Creed II: La leyenda de Rocky'.

A més, ens explica que el seu èxit més gran és poder haver començat la pel·lícula amb un pla que surt totalment dels esquemes de la saga, ja que segueix el personatge d’Ivan Drago i el seu fill Viktor, els antagonistes, donant-los també a ells una dimensió molt més potent a la pel·lícula.

Notícies relacionades

Michael B. Jordan torna a posar-se a la pell de l’Adonis Creed just en el moment de fama més pletòric de la seva carrera, després de les bones crítiques que ha generat el seu antagonista a ‘Black panther’,i que l’han impulsat a convertir-se en un dels rostres joves més cobejats dins del nou ‘star-system’ negre. “Hem d’aprofitar aquest moment d’eclosió del cine afroamericà, i tenim la responsabilitat de fer-ho bé per facilitar la tasca dels que vinguin després, igual com la generació de Spike Lee o Harry Belafonte ens ha passat el relleu i ha contribuït a posar-nos-ho més fàcil”, diu l’actor.

40 anys d’història del país

'Creed II: La leyenda de Rocky’ sí que suposa el comiat definitiu de Sylvester Stallone de la saga que ell mateix va crear el 1976. Si Richard Linklater ha sigut capaç de captar el pas del temps a través dels ulls d’un nen, Stallone ha aconseguit radiografiar els canvis pels quals ha travessat el seu país en els últims 40 anys. Cada pel·lícula de Rocky ha sigut filla del seu temps i ara l’actor, ja en un segon pla a ‘Creed II’, diu adeu imprimint la seva personalitat. Ho fa a través d’aquestes grans reflexions a la llum d’un fanal sobre la vida i els cops que rebem durant el seu transcurs, però també convertint aquest últim episodi en una tragèdia shakespeariana sobre l’herència maleïda i la culpa, sobre fills que han de fer-se càrrec dels errors dels seus pares, que s’acaba en una tendra i esperançadora abraçada de reconciliació.