CRÍTICA DE CINE

'Los fantasmas de Ismael': conflicte d'identitat

La pel·lícula d'Arnaud Desplechin oscil·la entre el present i el passat, entre l'autoparòdia i la més absoluta serietat, i entre els clixés de la comèdia romàntica i els del cine d'espies

4-estrenos-ismael / periodico

1
Es llegeix en minuts
Nando Salvà

Retrat d’un cineasta enfrontat a un embolic de crisis professionals i personals –un estrany triangle amorós entre elles–, la nova pel·lícula del francèsArnaud Desplechinté un problema essencial: no té ni idea de quina pel·lícula vol ser. El relat va oscil·lant entre el present i el passat, entre l’autoparòdia i la més absoluta serietat, i entre els clixés de la comèdia romàntica i els del cine d’espies, apilant en el procés girs argumentals, filigranes visuals i subtrames que mai arriben a convergir. I la histriònica energia amb què fa totes aquestes coses no només no amaga la falta de lògica i de veritat emocional, sinó que en última instància l’emfatitza.

Los fantasmas de Ismael ★★

Direcció:  Arnaud Desplechin

Repartiment:  Mathieu Amalric, Charlotte Gainsbourg, Marion Cotillard, Louis Garrel

Títol original:   'Les fantômes d’Ismaël'

País:  França

Durada:  114 minuts

Any:  2017

Gènere:  Drama

Estrena:  30 de novembre del 2018