CRÒNICA DE MUSICAL
'La família Addams': la divertida atracció pel costat fosc
L'excèntric clan de Morticia i Gómez sedueix el Coliseum en aquesta brillant adaptació d'Esteve Ferrer

jgarcia45581307 icult imagenes del musical la familia addams181025194545 /
Ja són aquí, avançant-se uns dies a Halloween, els vius i els morts de ‘La família Addams’,una comèdia musical amb molts al·licients per atrapar el gran públic. Instal·lats al Coliseum, han tenyit d’humor negre la cartellera barcelonina disposats a disfrutar d’allò més i repetir l’èxit aconseguit a Madrid i en la seva gira per Espanya.
La història del musical, inspirada en els personatges creats pel llapis macabre i satíric de l’il·lustrador Charles Addams, popularitzats en la sèrie dels 60, va arribar a Broadway el 2009 amb llibret de Marshall Brickmann i Rick Elice i músicad’Andrew Lippa. El barceloní Esteve Ferrer, que ha demostrat tenir bona mà per al difícil gènere de la comèdia en obres com ‘T’estimo, ets perfecte... ja et canviaré’ i ‘Toc toc’, firma una brillant adaptació al castellà, amb iròniques picades d’ullet a l’actualitat i una direcció molt àgil, especialment en un primer acte de gran dinamisme que concentra els principals atractius de la trama. Apuntala l’èxit d’aquesta producció de LetsGo (‘Dirty dancing’, ‘The hole’) un repartiment en què participen 10 artistes catalans, molts exiliats a Madrid, on el gènere musical viu la seva etapa de glòria.
L’obra, amb uns personatges amb molt de ganxo, exigia una tria de qualitat, tant interpretativa com vocal, i supera amb bona nota el repte. L’alacantí Xavi Mira és formidable en totes les facetes i demostra grans facultats en la pell de Gómez, el pare del peculiar clan que porta la veu cantant –preciosa– de la funció. Al seu costat es llueix amb la seva potència vocal la jove Lydia Fairén, en el paper de la gamberra Dimecres, que disfruta electrocutant el seu germà Pugsley (notable Alejandro Mesa) i posa en perill els valors ‘tradicionals’ dels Addams a l’enamorar-se del dolç Lucas Beineke.
Un gran ‘divertimento’
Notícies relacionadesCarmen Conesa fa seu, seductora i freda, elegant figura de la vampiressa Morticia, i destaca, hilarant, el personatge d’àvia construït per Meritxell Duró, amb experiència en el gran planter de La Cubana. Espaterrant és el seu esquetx en el número més divertit del xou, ‘Ho confesso’, en què també es destapa la mare del nòvio, Alice (Eva María Cortés). Convencen, així mateix, les creacions de Frank Capdet, l’oncle Fétido enamorat de la Luna, i Javier Canales, com el gegant majordom Lurch.
Vestits de gris, els avantpassats difunts dels Addams donen vida i ritme a l’espectacle, que compta amb una gran feina d’il·luminació i vestuari, i una funcional escenografia que ens trasllada a la tètrica mansió dels protagonistes. La trama perd pistonada en una segona part sense sorpreses, tot i que el públic acaba entregat a l’excèntrica família, que va saltar a la tele com a sàtira de la societat beata americana dels anys 60 i que avui es pot interpretar com un cant per la diferència i la integració. Un gran entreteniment per a tota la família que la platea del Coliseum va acollir amb grans aplaudiments en l’estrena a Barcelona.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos