LA GRAN CITA DE LA TELE

'El conte de la serventa' contra 'Joc de trons': duel èpic en els premis Emmy

Les plataformes de 'streaming' continuen trepitjant fort, la fantasia lluita amb el realisme i el futur amb el present

Antonio Banderas i Penélope Cruz, favorita en la seva categoria, posen accent espanyol a la cerimònia

lainz45061281 juego de tonos ultima temporada emitida180916203022

lainz45061281 juego de tonos ultima temporada emitida180916203022

3
Es llegeix en minuts
Idoya Noain

El teatre Microsoft de Los Ángeles es converteix aquest dilluns en un autèntic camp de batalla. Allà s’entreguen aquest dilluns els Emmy de ‘primetime’,les grosses de la televisió dels Estats Units, que assoleixen el seu 70è aniversari. I aquesta edició arriba plena deduels interessants en forma i en fons, en molts casos oberts, que confirmen no només laqualitatdels productes que poblen les petites pantalles sinó també la seva capacitat de prendre el pols i fondre’s amb elmoment cultural, social i polític.

Mentre el món del cine continua immers en el debat sobre el paper i l’impacte de les plataformes de streaming en la indústria i la creació, en el de la televisió la discussió és ja cosa del passat. Aquest any, per exemple, ha sigut el primer en què una d’aquestes plataformes,Netflix, ha acumulatmés nominacionsde l’Acadèmia de Televisió nord-americana. I els seus 112,el triple de les que aconseguia fa només tres anysi quatre més que les 108 que ha aconseguitHBO, han acabat amb gairebé dues dècades de regnat de la cadena de cable.

Una imatge d’‘El conte de la serventa’

Ja l’any passat ‘El conte de la serventa’, una produccióde Hulu, va fer història com aprimera sèrie d’una plataforma que conquistava el premi a millor drama. I aquesta distopia suposadament futurista que se sent aterridorament actual i ha convertit alguns dels seus elements en emblemes del feminisme intenta repetir, amb serioses possibilitats segons moltes travesses. El seu principal repte és que per primera vegada s’enfronta a ‘Joc de Trons’,el gegant de HBO absent de la competició l’any passat per qüestions de calendari, però guanyadora les dues edicions anteriors i màxima nominada aquest any (22).

‘The Americans’

Per ampliar la incertesa, existeix la possibilitat, tot i que per a molts remota, que els acadèmics es decideixin a acomiadar amb honors‘The Americans’, la lloada però poc reconeguda sèrie de FX sobre espies russos que ha emès la sisena i última temporada. I tot i que la lluita es veu a tres bandes, hi ha quatre nominats més:‘Westworld’,‘The Crown’,‘Stranger Things’i‘This is Us’.

Relleu en comèdia

On segur que hi haurà unrelleués a lacategoria de comèdia. El tractament de càncer de la sempiterna guanyadora Julia Louis-Dreyfus va forçar una pausa en el rodatge de l’última temporada de‘Veep’i, per primera vegada des de 2009, quan s’entregui l’estatueta a la millor sèrie no es pronunciarà aquest títol o el de‘Modern Family’. El 2018 pot culminar la coronació d’‘Atlanta’,un dels vehicles d’expressió del polièdric talent de Donald Glover; elevar ‘The Marvelous Mrs. Maisel’, la sèrie d’Amazon per la qualRachel Brosnahanés favorita en categoria d’actriu (on Louise-Dreyfuss havia guanyat sis anys seguits) o reconèixer treballs aplaudits com ‘Barry’ (HBO) o ‘GLOW’ (Netflix).

Seran justament Michael Che i Colin Jost, dos còmics que s’encarreguen del ‘News Update’ en l’altra vegada multinominat ‘Saturday Night Live’ (21)els presentadors d’una cerimònia que és la primera de l’era del #MeToo i la segona amb Donald Trump a la Casa Blanca. I cal veure com naveguen el moment cultural i polític de la mà del seu cap a ‘SNL’, Lorne Michaels, que torna per primera vegada en 30 anys a produir la gala.

Diversitat cultural

Notícies relacionades

Facin el que facin, no obstant, les mateixesnominacionsapuntalen la idea que la televisió està adaptant-se a ladiversitat culturali en contacte amb larealitat socialSandra Oh ha fet història com a primera actriu d’origen asiàtic nominada en la categoria principal de drama per la seva aplaudida feina a ‘Killing Eve’,tot i que culminar la fita amb victòria serà difícil per la competència d’Elisabeth Moss (que ja va guanyar l’any passat per ‘The Handmaid’s Tale’) i Claire Foy, sempre exquisida a ‘The Crown’. Laura Dern és favoritacom a actriu de minisèrie o tv movie per la seva feina a‘The Tale’, una història sobre els efectes de l’abús sexual infantil. I en un any amb doble presència espanyola en què Antonio Banderas és nominat com a protagonista de ‘Genius: Picasso’,Penélope Cruzapareix a totes les travesses per emportar-se el premi d’actriu de repartiment en minisèrie o tv movie per la seva feina a‘El assessinato de Gianni Versace’, una producció que obliga a recordar no només un cas concret sinó l’homofòbiaals 80.

Penélope Cruz com a Donatella Versace a ‘American crime story’

La qualitat del producte televisiu que es juga els premis, la seva vigència i el seu èxit entre audiències no assegura, no obstant, l’èxit de la retransmissió. Com tantes altres cites televisives, incloent les esportives, la gala dels Emmyperd espectadors des del 2013. L’any passat, quan va presentar-la Stephen Colbert, només la van seguir 11,4 milions de persones.

Temes:

Premis Emmy