Oscars 2018
Guillermo del Toro: "Soc un immigrant, i aquest país és de tots nosaltres"
"El millor que fa l'art [...] és esborrar les línies a la sorra, ho hem de continuar fent", reivindica el cineasta als Oscars

guillermo-del-toro-2
"Soc un immigrant, com molts de vosaltres, i en els últims 25 anys he viscut en un país que és de tots nosaltres: té parts d'aquí, d'Europa... de tot arreu. I jo crec que el millor que fa l'art, la nostra indústria, és esborrar les línies a la sorra, ho hem de continuar fent, i més ara quan el món ens diu que les aprofundim", ha afirmat Guillermo del Toro a l'acceptar el guardó amb l'Oscar al millor director per La forma del agua.La forma del agua.
Uns minuts després el director mexicà ha tornat a pujar a l'escenari per recollir el premi a la millor pel·lícula i ha ofert un altre breu discurs dedicat als joves cineastes i a aquells directors i pel·lícules que l'han influït com a artista. "Fa uns dies em vaig trobar amb Spielberg i em va dir: 'Si reps el premi, si puges allà, recorda per favor que ets part d'un llegat, part d'un nombre molt gran de cineastes, i enorgulleix-te'n", ha assegurat Del Toro, que ha acabat brindant el seu premi a "tots aquells que somien amb utilitzar la fantasia per explicar coses del món real".
Notícies relacionadesEl director, que s'ha imposat a Greta Gerwig (Lady Bird), Jordan Peele (Déjame salir), Christopher Nolan (Dunkerque) i Joe Wright (El instante más oscuro), és el tercer cineasta mexicà a rebre aquest premi de l'Acadèmia de Hollywood després que ho fessin recentment Alejandro González Iñárritu i Alfonso Cuarón.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032