CRÍTICA DE MÚSICA
La Oreja de Van Gogh, el culte a la cançó
El grup donostiarra va exhibir a Porta Ferrada la seva fidelitat al pop melòdic fonent els seus clàssics i el material del nou disc, 'El planeta imaginario'
 
	jgarcia39601362 icult la oreja de van gogh foto xavier casals170808165911
Així com hi ha grups pop que, al cap dels anys, se senten empesos a obrir-se a altres estils, a semblar més profunds o més inquiets, La Oreja de Van Gogh continua allà on era, a la recerca de la tornada emotiva i la rima perfumada. Objectius que permeten al grup donostiarra presumir de repertori, com es va poder apreciar dilluns passat al Festival de la Porta Ferrada.
La cantant actual, Leire Martínez, ja fa nou anys que és al grup, amb el qual ha gravat tres discos d’estudi. La seva veu té més cos que la d’Amaia Montero, si bé el timbre no és gaire diferent i s’adapta a les cançons de totes les èpoques que el grup va abordar a Sant Feliu de Guíxols. Potenciant les de l’era moderna i les del seu últim disc, 'El planeta imaginario', com 'Estoy contigo', que va obrir la sessió amb la seva atmosfera intensa i la guitarra a l’estil The Edge.
LA CAÇA DE LA TORNADA IDEAL
L’ambició de La Oreja és trobar aquella tornada bonica i emocionant que a un li pot canviar el dia. Ni més ni menys que això. I aquí hi va haver estimables peces noves com 'Intocables', 'Esa chica' i 'Diciembre'. Esquitxant el repertori, rescats de l’era Amaia: 'Cuídate', amb el seu homenatge al Donosti sound («'sin ti, nunca podré escuchar/ a La Buena Vida más'»), 'Rosas', '20 de enero'… I una falca desendollada en què Pablo Benegas va tocar l’ukelele.
Notícies relacionadesLeire Martínez va utilitzar la primera persona del plural i va semblar fer més de portaveu del grup que de si mateixa: es va referir a les composicions de «quan teníem 20 anys» passant per alt que ella va ingressar en la formació una dècada més tard. Com si La Oreja primés la idea de banda unitària per sobre de les individualitats, amb la cançó, i no la cantant, en el centre de la imatge.
I mantenint el passat a ratlla: encara que al tram final del concert no hi van faltar alguns clàssics ('Muñeca de trapo', 'La playa' i fins i tot 'Puedes contar conmigo', composta per l’absent Amaia), el grup va recordar que la seva era moderna no flaqueja de hits, com 'El primer día del resto de mi vida' i 'La niña que llora en tus fiestas', amb èxtasi electro-trance inclòs. Nostàlgia, la justa.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sistema sanitari El càncer de còlon en homes de 20 a 29 anys augmenta un 14% a l’any a Espanya
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Material de construcció Catalunya crea un ‘hub’ per construir edificis amb la fusta obtinguda després de la gestió forestal
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Celebrem la vida
- Ruta Girona culmina les fires
 
			