PRESENTACIÓ
Porta Ferrada s'inclina pel jazz
Toquinho & Maria Creuza, Michel Camilo & Tomatito i Chick Corea & Béla Fleck inauguren la nodrida programació musical
El ballarí i coreògraf Lindsay Kemp, la violinista Sarah Chang i en Ballet de Víctor Ullate amb 'Carmen' entre les novetats del festival
El Festival de Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols reforçarà en la seva nova edició la seva aposta pel jazz en la seva concepció més oberta, hibridat amb altres ritmes. Tres parelles, les formades per Toquinho i Maria Creuza, Michel Camilo i Tomatito i Chick Corea i Béla Fleck, destaquen en una programació que s’obrirà, precisament, amb aquestes tres actuacions (els dies 12, 15 i 16 de juliol, respectivament). Vanesa Martín acomiadarà el festival amb 'Munay' el dia 18 d’agost. Les entrades ja es poden adquirir a la web del festival i també a les taquilles de l’oficina de turisme de Sant Feliu de Guíxols (aquestes, amb un 20% de descompte).
Per assistir als tres primers concerts serà possible comprar un abonament jazz per 98 euros. Després arribarà el torn d’un altre as del jazz actual, el compositor, cantant i pianista britànic Jamie Cullum (21 de juliol). Aquest concert ja es va anunciar com a avanç de la programació juntament amb altres artistes com UB40 (22 de juliol), Fangoria + La Unión (6 de juliol), Zucchero (8 d’agost) i Love of Lesbian (15 d’agost).
CARTELL DEFINITIU
El cartell gairebé definitiu (falten per confirmar dues actuacions) es va donar a conèixer ahir a Sant Feliu i a Barcelona. Amb la intenció d’arribar a tots els públics s’inclou el xou de la pedagoga i musicoterapeuta Dàmaris Gelabert (4 d’agost), al qual seguirà el de Jarabe de Palo (5 d’agost). El grup de Pau Donés compartirà escenari amb Quercus, banda de Sant Feliu en què va militar el director artístic del festival, Albert Mallol, que pujarà a escena per recordar vells temps.
OFERTA DE POP I ROCK
La Oreja de Van Gogh (7 d’agost), l’exlíder d’Extremoduro Robe (11 d’agost), Rosario (13 d’agost), Antonio Orozco (14 d’agost) i el doble concert dels Amics de les Arts + Animal (16 d’agost) completen l’oferta de música pop i rock.
Tots els espectacles es realitzaran a l’aire lliure, a l’Espai Port, menys el recital de Manel Esteve (Monestir, 3 d’agost), l’únic concert a Catalunya d’aquest baríton barceloní. Allà també es podrà disfrutar de la trobada entre la virtuosa violinista Sarah Chang i el Quartet Gerhard (17 d’agost) amb un programa que inclou obres de Gerhard, Beethoven i Vivaldi.
En l’apartat de dansa destaquen la visita del llegendari coreògraf britànic Lindsay Kemp amb 'Kemp dances' (Teatre Auditori, 12 d’agost) i el Ballet Víctor Ullate, assidu al festival en els últims anys, amb 'Carmen' (Espai Port, 10 d’agost). Els dos espectacles són estrena a Catalunya.
Aquest any, el pressupost de Porta Ferrada és d’1.400.000 euros. El 70% es cobrirà amb la venda d’entrades i el patrocini privat. El 30% restant l’aporten les administracions, amb l’Ajuntament de Sant Feliu i la Generalitat al capdavant.
Notícies relacionades
El festival mira de contenir la tendència a l’alça dels preus, que oscil·laran entre els 10 i els 80 euros (l’entrada més cara és la d’UB40). «No ens interessa encomanar-nos de la febre d’altres festivals. Nosaltres estem al marge d’això», va dir Tito Ramoneda, responsable de la productora The Project amb Joan Roselló.
Per una altra part, la tercera edició del Singlot, festival d'humor dirigit per Andreu Buenafuente, se celebrarà l'última setmana de juliol. L'objectiu de The Project i El Terrat, responsables del festival, és arribar als 40.000 espectadors en aquesta nova edició.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Negociació amb el Govern Sánchez i Junqueras pacten un nou finançament que garanteix l’ordinalitat i aportarà 4.700 milions més a Catalunya
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
