El vuitè 'Harry Potter', camí de ser el llibre més venut... des del setè 'Harry Potter'
A la web espanyola d'Amazon, la versió original en anglès és el llibre més venut quan falten 56 dies per disposar de les traduccions al català i el castellà

/
Les xifres de vendes de llibres al Regne Unit i els Estats Units són un tema seriós, sense exageracions promocionals o calculades a ull si es compara amb la situació a Espanya. I tres dies després de la sortida a la venda de 'The Harry Potter and the Cursed Child', el text de l'obra teatral firmada per J. K. Rowling, Jack Thorne i John Tiffany estrenada el 30 de juliol a Londres, les xifres ja estan disponibles. I assenyalen que l'arrencada del vuitè llibre protagonitzat per Harry Potter és la més exitosa de la dècada, superant '50 ombres d'en Grey' (2012) i va pel camí de convertir-se en el llançament editorial més gran... des del setè Harry Potter, fa nou anys.
Segons l'editorial, Little Brown, el llibre ha venut al Regne Unit 680.000 exemplars en els seus primers tres dies de vendes. Si es continua venent a aquest ritme es convertirà en el segon llibre més venut en la seva primera setmana des que es va posar en marxa el sistema de mesurament de Nielsen BookScan: el primer, 'Harry Potter i les relíquies de la mort', va vendre en una sola setmana del juliol del 2007 2.580.000 exemplars. Amazon no ha revelat les xifres de vendes digitals del llibre.
Notícies relacionadesAls Estats Units, l'editorial Scholastic ha informat que en les primeres 48 hores es van vendre 2 milions dels 4,5 milions d'exemplars distribuïts, segons informa la revista especialitzada 'The Bookseller'.
NÚMERO U A AMAZON ESPANYA
Les traduccions al català i el castellà del llibre es publicaran el 28 de setembre. A la web d'Amazon a Espanya, tot i que només està disponible en anglès, 'Harry Potter and the Cursed Child' és avui l'11è 'ebook' més venut i el primer entre els llibres físics venuts 'on line' a través de la botiga.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Cimera a Bèlgica Puigdemont nega davant Junts haver abordat els Pressupostos de Sánchez amb Illa