Sigourney Weaver, premi Donostia 2016
L'actriu novaiorquesa rebrà el guardó del festival de Sant Sebastià i també presentarà la nova pel·lícula de J. A. Bayona
'Un monstruo viene a verme' es projectarà en la secció oficial del certamen encara que no competirà per a la Concha d'Or

undefined18065268 cast member sigourney weaver waves at the premiere of the fi160719123827 /
La reina de la ciència-ficció, Sigourney Weaver (Nova York, 1949), rebrà al setembre el premi Donostia del festival de Sant Sebastià. L'alfombra vermella no només servirà per homenatjar la tinenta Ripley ('Alien', la immortal cinta de Ridley Scott amb què l'actriu va debutar en el cine) sinó també per presentar el seu nou treball, que porta la firma de J. A. Bayona: 'Un monstruo viene a verme'.
La pel·lícula del director barceloní, drama fantàstic basat en la novel·la de Patrick Ness, narra la història d'un nen de 12 anys que mira d'afrontar la malaltia de la seva mare amb l'ajuda d'un gegant que ve a visitar-lo a la nit. Bayona, que va fitxar Weaver per donar vida a l'àvia del protagonista, tanca així la trilogia sobre les relacions maternofilials que va iniciar amb 'L'orfenat' i va continuar amb 'Lo imposible'. Rodada en anglès i produïda per Telecinco Cinema, Apaches Entertainment i Películas La Trini, s'estrenarà a Espanya a l'octubre. La indústria confia en el ganxo del cineasta per convertir la pel·lícula en tot un esdeveniment que contribuirà a augmentar la quota del cine espanyol.
ACTRIU NÚMERO 20
No és la primera vegada que l'estrella nord-americana -que va renovar el seu carnet de reina de la ciència-ficció de la mà de la revolucionària 'Avatar' (James Cameron)- visita Sant Sebastià. Ja ho va fer el 1979 amb 'Alien' i el 1999 amb 'Mi mapa del mundo'. Model de classe i carisma, Weaver es convertirà així en l'actriu número 20 a rebre el Donostia, guardó instituït pel festival com un homenatge a una gran figura del cine i en reconeixement a la seva carrera. El primer guardó el va recollir Gregory Peck el 1986 i en els últims anys s'ha atorgat a estrelles que, de sobres, compleixen amb la quota de glamur que dicta l'esdeveniment: Meryl Streep, John Travolta, Richard Gere, Antonio Banderas… L'any passat, no obstant, no va ser gaire reconegut el nom de la guanyadora: Emily Watson.
A l'hora de llançar piropos a la imminent premi Donostia, el festival aplaudeix tant la seva extensa filmografia (ha sigut nominada a l'Oscar en dues ocasions i ha guanyat dos Globus d'Or) com el seu treball a la televisió ('Political animals') i en teatre, on va començar als petits locals fora del circuit de Broadway.
AMB RODRIGO CORTÉS
Notícies relacionadesWeaver ha treballat a les ordres de grans del cine internacional, com Ang Lee ('La tempesta de gel'), Roman Polanski ('La mort i la donzella') i David Fincher ('Aliens 3'). Bayona -Premio Nacional de Cinematografía el 2013 i director encarregat de realitzar la seqüela de 'Jurassic World'- no és el primer cineasta espanyol amb qui treballa la novaiorquesa. Ja ho va fer el 2012 amb el gallec Rodrigo Cortés al 'thriller' 'Luces rojas', on va compartir protagonisme amb Robert De Niro i on va donar vida a una veterana psicòloga que explora el món paranormal.
En paraules del festival de Sant Sebastià, Weaver ha creat multitud de personatges memorables, tant còmics com dramàtics i a més ha conquistat el públic i s'ha convertit en una de les actrius més ben valorades. El seu nom bé mereix un Donostia.
- TELEVISIÓ I MAS La Vuelta ha mort
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Una tardor complexa Cinc grans obres tallaran aquesta tardor la circulació de trens en diferents línies de Rodalies
- Sanitat Pública Catalunya disposarà d’urgències psiquiàtriques als grans hospitals
- Acord amb els Comuns El Govern reforçarà el control d’habitatges amb 100 inspectors
- Multimèdia Catalisme i indústria (capítol 1): del tèxtil als xips
- Cultura Set actes imperdibles per viure l'essència de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Entrevista | Iñaki Martín-Subero Investigador del IDIBAPS-Hospital Clínic Iñaki Martín-Subero, epigenetista: "Ja podem reconstruir l'evolució del càncer des que era una cèl·lula que es va corrompre"
- Estudi a ‘Nature’ Descoberta la «caixa negra del càncer», la regió de l’ADN que conté la història evolutiva del tumor
- Criança Ni futbol ni tennis: aquests són els esports als quals la IA recomana apuntar els teus fills en la tornada al col·le